La Generalitat pressiona pel transport ferroviari
Tot i que la competència és de l'Estat, el govern de la Generalitat té com una de les principals prioritats per reactivar l'activitat econòmica a la demarcació la construcció d'una línia de mercaderies en ample europeu des del port de Tarragona cap a França. Per això pressiona l'Estat perquè no s'encanti, i ha demanat fins i tot a la societat civil de la regió que hi estigui a sobre. El delegat al Camp, Xavier Sabaté, constata: «Aquesta és una absoluta prioritat, és vital, i tot i que no és competència nostra Política Territorial ho segueix de prop.» I ho justifica: «La línia és una necessitat, ja que per a la nostra economia i els llocs de treball que hem de generar serà més fàcil si invertim en el transport de mercaderies per via fèrria, i no només pel port; les empreses ho necessiten per a la seva competitivitat.»
Sabaté hi afegeix «raons mediambientals i de seguretat viària de les carreteres, ja que no hi pot haver tants camions circulant». I és que, si s'acompleixen les previsions del port, «el 2012 hi haurà 500.000 contenidors nous cada any, i això significarà més de mil camions diaris si han de sortir per carretera, una xifra que no ens podem permetre», reflexiona. «Ara mateix només el 5% marxa en tren, però la xifra com a mínim s'ha de quadruplicar, perquè a Rotterdam -el port holandès que s'agafa com una de les principals referències- és del 15%.»