Societat

administracions

Suport per aplicar la llei de transparència

La Diputació de Girona ha posat en funcionament l'Oficina de Transparència, un servei per ajudar els ens locals a complir amb les obligacions previstes en la llei 19/2014 de transparència, accés a la informació pública i bon govern. L'esmentada normativa estableix que,a partir de l'1 de gener del 2016, els ens locals (ajuntaments, consells comarcals i consorcis) hauran de tenir publicades en els seus webs un total de 140 ítems, segons va explicar ahir la tècnica de Participació Ciutadana, Anna Brunsó, en la presentació del nou servei. “El compliment d'aquesta llei és un problema per als ajuntaments, i ara l'Oficina de Transparència la Diputació posarà a l'abast dels ens locals, especialment dels més petits i amb menys recursos, les eines necessàries perquè puguin aplicar la nova normativa”, va explicar el vicepresident i diputat de Cooperació Local, Fermí Santamaria. Així, l'oficina s'encarregarà d'ajudar especialment els 187 municipis gironins amb menys de 5.000 habitants. S'oferirà a cada ajuntament la possibilitat de tenir un portal de transparència en el web. Es tracta d'un portal marc elaborat pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya (AOC) que cada ajuntament podrà personalitzar i que tindrà un 40% de les informacions carregades automàticament. Els consistoris hauran d'encarregar-se d'omplir només el 60% de la informació restant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia