territori

El cicle ‘Grans Mestres’ torna a apostar pels noms universals

El Consorci del teatre ofereix recitals per una àmplia franja de públic amb l'objectiu d’arribar a les 300 butaques ocupades

““Una cadira, un focus i un actor: això és tot”. Així plasma el dramaturg reusenc Francesc Cerro l’essència de la tercera temporada del Cicle Grans Mestres al Teatre Fortuny, que s’ha presentat,aquest dijous, 28 de gener, en roda de premsa. Enguany el públic gaudirà de set espectacles en format recital amb un Shakespeare, un David Hare i un Robert Graves 'immortals'. En aquest primer semestre, el cicle presenta una ampliació envers la passada edició i comptarà amb incorporacions artístiques innovadores  del món interpretatiu: és el cas de l’actriu Belén Fabra, qui actuarà al Fortuny per primer cop amb la ‘shakesperiana’ obra de 'La tempesta'.

Una vegada més, el recinte teatral oferirà als espectadors un art de producció pròpia i una oportunitat d’apropar-se al teatre de format universal, on actors de renom en el país guarniran les obres tan sols amb la presència d’un faristol i la seva dicció. “Volem oferir compromís amb produccions de petit format i de moltes disciplines. L’èxit rebut a les edicions passades ens han empès a elaborar un programa més ampli, perllongat durant tot l’any”, ha comentat el director gerent del teatre, Josep Margalef. A més, Margalef ha previst que els recitals “cridaran molta gent, amb la qual cosa, creiem que omplirem una mitjana de la platea i part de les llotges. Podem arribar a les 300 butaques ocupades”.

‘Aquí el teatre es fa bé i hem de repetir la fórmula’

L’acceptació d’aquest cicle també ha obert un pont a noves comunicacions amb companyies teatrals foranies. De fet, des del Consorci del teatre es baralla l’opció d’exportar i estendre l’oferta de les tres edicions del cicle teatral. “Estem veient que el programa és potent i tot ha estat gràcies al conjunt d’actors i el gran equip que hi col·labora”, ha afegit Margalef. Amb tot això, el director artístic del cicle, Francesc Cerro, ha afegit que “la situació d’aquest producte teatral també ha estat nodrida de bones crítiques i, evidentment, això ha dut a ‘Grans Mestres’ a estendre’s a escala nacional”.

Per la seva banda, l’homenatge que es realitza de l’any de Shakesperare al cicle suposa la temàtica clau del mateix, però no és només això. “Dedicar a Shakespeare aquest producte propi suposa unir-nos a la xarxa de teatres d’Europa, les quals ja elaboren aquests continguts clàssics teatrals de format recital: una posada en escena que, més aviat s’apropa a una cerimònia, una festa”, explica Cerro.

En la mateixa línia, l’actor Enric Majó ha comentat sobre l’exportació latent del cicle que “res canviarà, perquè aquí el teatre es fa bé i hem de repetir la fórmula”. La seva resolució ha anat lligada amb la seva il·lusió per tornar a encetar una altra temporada i en repetir “una immersió en textos que encara desconec, tots un repte”, ha comentat, referint-se a la seva obra del proper juny 'Robert Graves, el País que he escollit', del mateix Robert Graves.

Programa del cicle per a 2016

El primer recital, 'Retrat de Ricard III',  es podrà veure el proper dimarts, 2 de febrer, a partir de les 9 del vespre. Es tracta d’una adaptació pels actors Luís Marco i Àngels Gonyalons dirigits per Francesc Cerro en un dels clàssics de William Shakespeare, el qual també anirà acompanyat dels audiovisuals d’Ivó Vinuesa. Ambdós actors encarnaran mitjançant les seves veus, la seva única ornamentació, el retrat d’un governant malvat, on la manipulació cínica i l’efecte del poder exerceix efectes en el món. Els dos personatges representaran la dualitat d’aquest poder tant de herois com vilans.

Cerro també ha volgut copsar una obra singular amb un sol actor, l’intèrpret Joan Carreras,. amb l’obra '...De David Hare'. El públic podrà gaudir de l’obra al Teatre Fortuny arribat l’1 de març, a partir de les 9 del vespre.

Seguint la línia de Shakespeare, arriba 'The Last Henry V', on es posen en escena dues conegudes veus de doblatge nacional, José F. Mediavilla (fa doblatge dels personatge de Morgan Freeman i Ian McKellen) i Camilo García (dóna veu a l’actor Anthony Hopkins i Harrison Ford). Ambdós personatges encarnaran l’adaptació d’una història de valors amb temes bèl·lics i patriòtics. Aquesta obra s’estrenarà arribat el dimarts, 5 d’abril, a partir de les 9 del vespre.

A partir del 3 de maig, s’estrena el mes amb quatre veus diferents en un recital. “Aquesta temàtica pot seduir gent que no acostuma a venir al teatre”, afirma Cerro. La raó és ben senzilla: els actors són Lluís Soler, Gerard Quintana, Mercè Pons i Santi Ricart. Un cúmul de versos sortiran de les veus d’aquest quartet i aportaran reflexions sobre la mort, l’amor, la justícia, el poder i l’esperança, entre altres. Una oportunitat única per poder gaudir de la prosa i la poesia en un únic format.

“Tot un repte i una novetat”. El 7 de juny s'inaugurarà l’obra de 'Robert Graves, el país que he escollit'. “Suposa la primera vegada a nivell nacional que duem una obra d’aquest reconegut  mite de la literatura anglesa del segle XX”, anuncia Cerro. I és que en aquest cas s’ha comptat amb la presència i col·laboració directa de la família de l’autor. “Els fills del prestigiós autor, Lucía i William Graves, han col·laborat directament amb nosaltres”, explica Cerro. L’encarregat d’aquesta gran empresa serà l’actor Enric Majó, qui es posarà a la pell de l’immortal Robert Graves. Amb la qual cosa, Majó declamarà una selecció de poemes reflexius, traduïts pel reusenc Josep Maria Jaumà.

Tancaran el cicle a l’octubre i novembre dues obres de Shakespeare: 'La violació de Lucrècia' i 'La tempesta'. En el primer cas, el treball escollit farà una picada d’ullet a l’homenatge a l’Any Shakespeare 2016. Per tant, Cerro ha apostat pels poemes tràgics més importants de l’autor. En aquest cas les intèrprets seran Mercedes Sampietro i Marta Marco, filla del mateix Lluís Marco. Una obra excelsa per a unes actrius femenines referents a l’actualitat. El públic podrà anar a veure l’obra, el 4 d’octubre, a partir de les 9 del vespre.

Amb 'La tempesta', el 8 de novembre, es tanca el repertori de recitals, amb un text interpretat pels actor Emilio Gutiérrez Cava i Francesc Garrido i l’actriu Belén Fabra. Tots tres seran Pròsper, Caliban i Miranda en una dimensió tràgica dins els perills de l’autoconeixement.

La notícia completa a Reus Digital


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]