El Camí del Crist, punt negre del trànsit a Vilassar
El trànsit de la via, situada al lateral del Mercat de la Flor, fa coincidir vehicles agrícoles i d'ús privat
El Camí del Crist i el Camí del Mig són dues de les carreteres que més preocupen el consistori de Vilassar de Mar pel que fa al trànsit al municipi. “Podríem dir que són dos punts negres”, ressalta el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Àngel Font (ERC). Per això, són dues vies que s'analitzen en el pla de mobilitat urbana i sostenible (PMUS) i en les quals el consistori creu que s'hauria d'actuar. Ara per ara, el pla està en una fase de diagnosi. Es preveia que aquesta etapa estaria llesta el 31 de gener, però s'ha decidit ampliar-la un altre mes per tal de consultar el pla als sectors agrícola, esportiu, educatiu i comercial. Per això, durant quatre dijous, el consistori es reuneix amb un d'aquests sectors. “Volem que sigui una fase participativa dels diversos actors afectats pel pla”, ressalta Font.
La primera reunió que van mantenir va ser amb representants del sector agrícola, a final de gener, i hi van participar la cooperativa agrícola, el Mercat de la Flor, la Unió de Pagesos i algun pagès a títol individual. El Camí del Crist és una de les vies que més preocupa dins el sector. Aquesta carretera comença a l'N-II, passa per la banda esquerra del Mercat de la Flor i s'enfila fins a la part alta del municipi. El problema és que en aquesta hi circulen tant vehicles agrícoles com també d'ús privat. “Es produeixen efectes perniciosos, a vegades, de col·lapse de trànsit i de certa sinistralitat”, precisa Font. A més, recorda que en aquesta carretera hi ha uns “pals elèctrics plantats allà, perillosos”. El problema, manifesta Font, és que aquesta via depèn del Departament d'Agricultura i, “per tant, és el departament el que hauria d'actuar sobre aquest camí”.
El Camí del Mig, que uneix Vilassar de Mar amb Vilassar de Dalt, és un altre focus de preocupació. Font destaca que aquests via és transitada i en alguns trams “perillosa”. Per això, creu que “es podria millorar”.
Amb aquest pla, també hi ha altres punts viaris que el consistori preveu millorar, com ara la cruïlla entre la carretera de Cabrils i l'N-II. La disminució de la sinistralitat és un altre dels objectius perseguits. “A la carretera de Cabrils hi ha un parell de zones on s'han produït accidents i hauríem de fer-hi alguna actuació”, destaca Font. El consistori també s'ha reunit amb el sector esportiu per estudiar com es pot millorar la gestió del trànsit a les sortides dels equipaments esportius.
Un cop s'acabi la fase de diagnosi, es preveu entregar el pla a la Taula de Mobilitat, el 7 de març.
El carril bici, una demanda veïnal
En la fase de diagnosi del pla de mobilitat urbana i sostenible (PMUS), els ciutadans van poder presentar les seves observacions els mesos de desembre i gener, explica Àngel Font (ERC), regidor d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament. Segons Font, un dels punts amb més participació va ser l'ús de la bicicleta. “S'ha d'estudiar, ens agradaria unir els equipaments municipals, esportius, escoles amb un carril bici”, assegura. “Vilassar de Mar és especialment adequat, ja que té un pendent molt suau i és un poble en què es podria propiciar l'ús de les bicicletes”, afirma Font. Una altra preocupació dels ciutadans és que algunes voreres són massa estretes. Segons l'estudi del PMUS, el 36% no tenen els 180 centímetres d'amplada i no compleixen l'ordre del 2010.