El Parc Vallès treu oci i aposta pel comerç
Nike, Mango i altres ‘outlets' s'instal·len en els 12.000 metres comercials que guanya el parc de Terrassa, a més de restaurants com La Tagliatella
Inverteixen cinc milions d'euros en el canvi d'imatge, obres i millores
El complex Parc Vallès de Terrassa, que gestiona el fons inversor britànic Pradera des del 2002, passarà de l'intent frustrat de convertir-se en el parc comercial i lúdic més espectacular del sud d'Europa –com es venia abans d'inaugurar-se, l'any 1998– a fer una aposta per ser una referent en l'àmbit del comerç familiar al Vallès Occidental. El grup fa més de dos anys que inverteix temps, estratègia i diners per donar un cop de timó a la marxa del complex que ha començat a ser visible amb l'arribada de grans locomotores com el Mercadona i el Media Markt i que els propers mesos agafarà més cos amb l'aterratge de la firma Nike i outlets de la marca catalana Mango i del grup Cortefiel, anomenat Fifty Factory, i d'altres que s'aniran coneixent.
La gerent del parc, Núria Gàndara, assegura que fa uns dos anys que tenen concedida la llicència que els va permetre deixar enrere anys difícils amb molta oposició del comerç i també políticament, ja que “costava d'entendre” que aportaven “feina i el pagament de taxes al municipi”. Finalment, van poder tirar endavant un canvi d'usos i guanyar 12.000 metres quadrats d'espai comercials després que la Generalitat va incloure el Parc Vallès dins la trama urbana consolidada del municipi el 2011. D'aquesta manera, han posat fi a situacions “no lògiques” com ara que si tancava un establiment no podia obrir-ne un altre si no era de la mateixa activitat”. Ara han començat a llogar els locals comercials i de restauració que tenien buits i totes les 44 unitats del complex estan emparaulades, tot i que Gàndara admet que no “són operacions tancades”. Amb seguretat, hi arriben la Nike, Mango i Fifty Factory que obriran, entre maig i juny, el gimnàs Star's Padel de 8.000 metres quadrats sobre el Mercadona i el restaurant LaTagliatella. El fet que siguin grans marques de prestigi ha fet de reclam d'altres d'interessades i ha permès que el Parc Vallès augmenti el nivell d'exigència per buscar més garanties de qualitat. La voluntat és fer-hi un parc comercial, de restauració i d'oci –manté una pista de bitlles, vint sales de cinema de Cinesa, perquè amb les obres se'n perden quatre, una ludoteca, etc...– que doni servei a tota la família, amb primeres marques però a preus assequibles. El concepte d'outlet és el que tindrà més sortida i cobrirà tots tipus de productes, sobretot de roba, però també de complements o de bijuteria, hi afegeix Gàndara
L'embranzida del Parc Vallès es produeix just quan hi torna a haver el debat sobre el model comercial per l'anunci d'obertura de grans establiments.
Pradera invertirà cinc milions a fer aquesta remodelació a la zona, que també inclou un canvi d'imatge i logotips, que abandonarà el clàssic que combina el sol i la lluna per visualitzar el concepte d'oci dia i nit. Entre final d'any i principi del 2017 s'acabarà la reforma de la plaça central, on es concentra la major part de locals de restauració al voltant de Cinesa, hi canviaran la pavimentació, els colors de les façanes, la decoració d'edificis i la il·luminació, per evitar zones fredes. Hi faran banys públics i, més endavant i encara per concretar, volen ampliar la zona d'aparcament, que té 2.600 places.
A través del Parc Vallès Inversiones Inmobiliarias SL han firmat un conveni amb el consistori per posar en marxa mesures correctores de mobilitat, pagant un 70% dels 32.000 euros anuals que costarà reforçar el servei d'autobusos els cap de setmana, posar semàfors a la cruïlla de la carretera de Rubí i instal·lar senyalització i carrils bici al perímetre del recinte.