Societat

El sector públic i el privat, units en la Ruta del Vi DO Alella

La iniciativa neix per promocionar aquesta marca vinícola, però també el territori i el seu sector turístic i gastronòmic

S'hi han adherit una cinquantena d'establiments, cellers o hotels

El sector públic i el privat s'han aliat per crear la Ruta del Vi DO Alella, que no només té com a objectiu impulsar aquesta marca vinícola, sinó també promocionar el territori, la gastronomia i el sector turístic de la trentena de municipis del Maresme, el Vallès Oriental i el Barcelonès adherits a la denominació. Entre el sector privat, s'hi han adherit més d'una cinquantena d'empreses, com ara cellers, restaurants, botigues de vins, cases de turisme rural o agències de viatges. Entre l'oferta gastronòmica, destaca el restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, de la reconeguda cuinera Carme Ruscalleda.

“El que aconseguim amb aquesta proposta és generar una primera oferta concreta del territori per poder-la difondre i promocionar-la”, va destacar ahir a aquest diari Andreu Francisco (ERC), alcalde d'Alella i president del Consorci d'Enoturisme DO Alella. “És la primera vegada que com a territori, més enllà dels cellers, ens promocionem”, va remarcar Francisco, que ahir va presentar aquesta iniciativa en un acte a la Casa del Marquès del Masnou. Amb la ruta a la mà, el repte següent és promocionar-la. Per això avui participaran en la International Wine Tourism Conference (Iwinetc), que es fa a Barcelona. Per Francisco, l'objectiu és poder atreure visitants de la zona, però també d'altres llocs de Catalunya, de l'Estat espanyol i de tot el món.

Un dels requisits és que “no només han de difondre la ruta, sinó també els productes de proximitat de la mateixa regió”, va indicar Francisco.

El president del consell regulador de la DO, Quim Batlle, va exposar en l'acte d'ahir que amb aquesta ruta s'aconseguirà que la DO guanyi més presència. “El nostre compromís serà fer uns vins de superqualitat perquè ens reconeguin arreu del món”, va exposar Batlle.

En l'acte també hi va intervenir Xavier Agell, coordinador general de l'Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi), que va recomanar als creadors de la Ruta del Vi DO Alella que creïn “una unió estable” d'empreses i administracions públiques. També va destacar la importància de buscar l'excel·lència individual per arribar a l'excel·lència conjunta.

En l'acte Francisco va entregar a més d'una vintena d'empresaris un kit en què s'inclou un certificat que acredita que formen part de la ruta.

LES FRASES

El que aconseguim amb aquesta proposta és generar una primera oferta concreta del territori
Andreu Francisco
president del Consorci d'Enoturisme DO Alella
El nostre compromís serà fer uns vins de superqualitat perquè ens reconeguin arreu del món
Quim Batlle
President del consell regulador de la DO Alella

Prop d'una seixantena de propostes

En un mapa es detalla l'oferta que es promociona en el marc de la ruta, que inclou prop d'una seixantena d'iniciatives. La majoria, divuit, són restaurants, seguits de nou cellers, nou botigues de vins, nou allotjaments, tres bars de vins, tres viticultors, una vinoteràpia, una agència de viatges i una de tast de vins. També hi ha cinc propostes vinculades al patrimoni arqueològic, com ara el Museu de Badalona, el de la Nàutica del Masnou o el Museu Romà de Premià de Mar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia