política catalana
infraestructures
Una part de l'antiga carretera d'Argentona ja és de Mataró
El canvi de titularitat ha de servir per reconvertir aquest vial d'accés al barri de Cerdanyola en una avinguda més urbana
La Diputació aporta 470.000 euros per tirar endavant el projecte
Mataró fa un pas més per a la transformació de l'antiga carretera d'Argentona en una avinguda més urbana i connectada al barri de Cerdanyola. La Diputació de Barcelona ja ha notificat a l'Ajuntament el traspàs de la titularitat del tram del vial al pas per la zona d'El Sorrall. En concret, es tracta de 320 metres situats entre la plaça del camí de Traià, on conflueixen l'avinguda Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i Josep Tarradellas, i el final del terme municipal. El canvi de titularitat va acompanyat d'una aportació de 470.000 euros de la Diputació per tirar endavant el projecte de reforma.
El desenvolupament urbanístic d'aquest àmbit ha de servir al veïnat mataroní per guanyar un accés més directe cap a l'autopista C-32 i cap a la C-60. Un canvi que es vol executar aprofitant la millora dels accessos que està duent a terme la Generalitat a tocar de la zona esportiva d'El Sorrall.
Un d'aquests nous ramals connectarà la C-32 amb la C-60 i és en aquest punt on l'Ajuntament, a través de l'empresa municipal Pumsa, pretén fer l'avinguda. Unes obres que podrien començar a principis de l'any que ve i que són fonamentals també per intentar reduir el nombre de vehicles que actualment fan ús de la sortida Mataró oest, on hi ha el centre comercial i l'hospital.
En aquest sentit, el projecte preveu la construcció d'una rotonda al mig de l'actual carretera d'Argentona que connecti aquest vial amb el nou giratori que la Generalitat està acabant de fer a la C-60. En una segona fase es farà un carrer de connexió entre aquestes dues rotondes, obra que s'avançarà, tot i que el finançament anirà a càrrec dels propietaris del sector.
LA XIFRA
Dignificar l'entrada a Cerdanyola
El govern de Mataró defensa que la nova ordenació ha de permetre també dignificar l'entrada de Mataró des d'Argentona, però també preservar els espais lliures de la zona de garrofers i pinedes pròxima al turó de Cerdanyola i dotar el barri d'un espai nou d'usos terciaris i comercials. En el marc d'aquest planejament, que hauran de desenvolupar els propietaris, Pumsa preveu urbanitzar el tram de la carretera de manera que doni continuïtat a l'actual avinguda Puig i Cadafalch.