Societat

Obres

Dos mesos en autocar

Accepten amb resignació els canvis d'horari i valoren positivament que es posi remei al tram de Granyanella, que tenia la velocitat limitada

Es rebaixarà la plataforma ferroviària per tal que tingui més estabilitat

El servei de transport alternatiu per carretera de la línia de tren R-12, en el tram entre Tàrrega i Cervera, ha començat aquest dilluns. Les obres de millora a la via entre aquests dos punts obligaran a tallar el traçat fins al dia 2 de setembre que ve. Els usuaris d'aquest tren regional que uneix Lleida, Manresa i Barcelona baixaven aquest dilluns en arribar a Tàrrega, quan passaven deu minuts de les nou del matí, per acabar de completar el trajecte fins a Cervera en autocar. Alguns viatgers no coneixien el servei alternatiu. És el cas de la Charo, que a partir d'ara utilitzarà aquest tren per anar cada dia fins a Barcelona. Quan ha comprat el bitllet a la taquilla de l'estació de Tàrrega li han comunicat que haurà de fer aquest tram amb transport alternatiu, però creu que les obres no l'afectaran “si ha de servir per millorar el servei i és positiu”, ha manifestat.

Els horaris entre Lleida i Cervera i viceversa s'han avançat 20 minuts per tal que a partir de la capital de la Segarra fins a Barcelona es puguin mantenir. El Lluís viatja habitualment entre Lleida i Cervera, “el revisor m'havia informat prèviament, i l'única petita molèstia que tinc és que el tren surt 20 minuts abans, però no em suposa cap problema”.

Entre els usuaris que pugen a l'autocar hi ha una parella que porta un gos i el conductor de l'aparell i el revisor del tren finalment els deixen pujar l'animal perquè viatgi amb ells en lloc de fer-ho al maleter. La Mariana, que aquest dilluns havia perdut l'AVE per desplaçar-se des de Lleida fins a Barcelona, ha agafat aquest tren com a alternativa. Tampoc s'havia assabentat que hi havia aquesta incidència, però ho accepta, ja que es tracta d'unes obres per millorar el servei.

Un altre viatger habitual comenta en baixar del tren que cal millorar aquest tram, ja que els combois havien de baixar molt la velocitat. Les obres que ja van començar amb l'assentament del terraplè l'11 d'abril passat se centren ara en l'aixecament de la via per rebaixar la plataforma ferroviària i muntar de nou la infraestructura. Les vies al seu pas per Granyanella fa anys que presenten un aspecte deformat a causa de les irregularitats del terreny.

En la primera fase s'han dut a terme els treballs previs que han consistit a desviar i protegir les instal·lacions de seguretat, senyalitzar i fer moviments de terres, augmentar la base del terraplè i netejar el drenatge.

Amb una inversió superior als 820.000 euros, les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, tenen l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. Un cop finalitzades les obres, es podrà suprimir la limitació temporal de velocitat que, segons han explicat els usuaris en altres ocasions, baixava fins als cinc quilòmetres per hora. Encara una darrera fase, que no tindrà afectació al trànsit, acabarà d'enllestir l'adequació de les vies i les operacions per garantir els òptims paràmetres geomètrics i de funcionalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.