Administracions

municipal

turisme

Cinc municipis del delta del Llobregat s'alien per promoure el comerç local

Una campanya a Gavà, Castelldefels, Sant Boi, el Prat i Viladecans mostrarà la sort d'un teixit comercial actiu

Es volen incentivar les compres de Nadal

Fa temps que els diferents municipis treballen, de forma individual, en campanyes per promoure el comerç local. Però és el primer cop que els principals ajuntaments del delta del Llobregat s'alien en una campanya comuna. Sant Boi, Gavà, el Prat, Viladecans i Castelldefels engeguen a partir d'avui un programa per donar suport al comerç local i ajudar-lo així a afrontar els desafiaments que els presenten, d'una banda, la proliferació dels centres comercials i, de l'altra, la irrupció del comerç electrònic. En la campanya col·laboren els cinc consistoris, la Diputació i diferents associacions comercials.

Més concretament, la campanya vol incentivar les compres nadalenques en el comerç de proximitat, i per aquest motiu s'allargarà fins al 9 de gener. S'ha titulat Quina sort, amb referència a la fortuna que representa poder viure i moure's per barris amb un teixit comercial actiu i un comerç de qualitat que ofereixi bon producte i una atenció personalitzada. Aquest missatge es reforçarà amb una marca comuna, UrbanShopping. La compra de tota la vida, a la teva ciutat, que tindrà continuïtat en posteriors accions promocionals.

S'han dissenyat diferents formats publicitaris per donar a conèixer la campanya. S'instal·laran cartells, opis i banderoles amb imatges de ciutadans reals que explicaran perquè tenen sort de comprar a la seva botiga habitual. Es retolaran autobusos de les línies L97, L81 i L78. S'emetran falques radiofòniques i hi haurà un photocall itinerant. A més, es difondran a les xarxes socials deu motius per comprar al comerç local, a més d'històries curioses relacionades amb el sector. Tot plegat constitueix el bloc comú de la campanya, i cada ciutat podrà optar per desplegar altres accions.

L'alcaldessa de Castelldefels, Candela López, destaca “la importància que els ajuntaments treballin junts a favor del comerç” de la mateixa manera que es posen d'acord “en la defensa de les infraestructures comunes”. La regidora de Comerç del Prat, Marta Mayordomo, creu que el comerç urbà “fa les ciutats més atractives, interactua amb la cultura, el patrimoni i la gastronomia”.

LA XIFRA

10
motius
per comprar al comerç local seran difosos a les xarxes socials, a més d'històries curioses.

Èxit als mercats de l'Hospitalet

Redacció

El Mes dels Mercats de l'Hospitalet, un programa que va començar amb la inauguració del mercat de la Florida, ha acabat amb una assistència de 30.000 persones a les diferents activitats lúdiques i culturals durant l'octubre. Un èxit de públic, segons l'Ajuntament, que ha omplert amb una gran assistència totes les propostes programades.

Una de les activitats més multitudinàries va ser la tercera edició del Mercats al Carrer, el cap de setmana del 22 i 23 d'octubre, amb la instal·lació al carrer de quaranta parades de producte fresc i complements i la programació d'activitats com una mostra de bolets.

Els vuit mercats municipals van organitzar també demostracions de cocteleria, en què els alumnes de l'Escola de Bàrmans del Centre de Formació d'Hostaleria i bàrmans de la ciutat van repartir 5.000 còctels. També es van fer dues nits de tapes i una botifarrada solidària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.