municipal
sindicatura de comptes
L'Ajuntament d'Alcarràs haurà de revisar els criteris comptables
La Sindicatura de Comptes de Catalunya recomana a l'Ajuntament d'Alcarràs la necessitat de revisar els seus procediments administratius i criteris comptables aplicats, tant des del punt de vista de l'adequació a la normativa com de la correcta gestió de la informació comptable, i també li recomana revisar els mecanismes de control intern establerts.
Així s'ha pronunciat l'organisme en l'informe de fiscalització que ha emès relatiu a les desviacions de finançament afectat de l'Ajuntament d'Alcarràs de l'exercici 2014. Segons la Sindicatura de Comptes, la documentació presentada pel consistori referent a les despeses de finançament afectat “no incorporava tota la informació requerida per la instrucció comptable i, en determinats casos, les dades presentades no eren correctes”.
Així mateix, hi afegeix que “l'import de desviacions de finançament de l'exercici 2014 presentat per l'Ajuntament no es corresponia amb el que s'hauria generat aplicant els càlculs establerts en la normativa”.
Altres incidències
A més de les observacions referents a l'objecte de fiscalització, la Sindicatura de Comptes també ha posat de manifest altres incidències detectades, com ara que durant l'exercici fiscalitzat “la funció de Tresoreria es trobava exercida per un regidor de l'Ajuntament, en contra de la normativa vigent”. Així, en l'exercici de la funció interventora sobre les despeses “no es varen efectuar les comprovacions prèvies pertinents, així com tampoc no es va exercir el corresponent control posterior sobre una mostra representativa”, hi afegeix l'informe.