Administracions

Pla de xoc a Torroella per anar reduint les cues de cotxes al pont sobre el Ter

Es proposa a Carreteres una senyalització lluminosa i poder desviar el trànsit a Figueres - França, per Gualta

El pont és un dels grans taps de la Costa Brava

L'equip de govern de Torroella de Montgrí, d'ERC-Junts, UMP i Lest, s'ha proposat anar reduint amb un pla de xoc les interminables cues que es formen pel tap que suposa el pont sobre el Ter, que provoca haver d'entrar a la població per anar a l'Estartit i Figueres - Figueres.

El regidor d'Urbanisme, Jordi Colomí, i Josep Martinoy, responsable de Seguretat Ciutadana, Mobilitat, Comunicació i Espai Ter, expliquen que l'objectiu és posar una senyalització lluminosa i interactiva que permeti de manera intel·ligent desviar el trànsit a conveniència per reduir la pressió sobre el pont. En aquest sentit, i en funció de l'època de l'any, es podria suggerir als conductors que per anar a França- Figueres es desviessin al giratori en direcció a Gualta. “Som conscients que cal una actuació de més abast, com ara una variant i un pont que sigui escrupolosament respectuós amb el territori, com sempre hem fet a Torroella”, destaca Colomí, que hi afegeix: “Però de moment començarem a actuar amb aquesta i altres mesures ja més urbanístiques en què estem treballant.”

Lideratge

Amb l'Ajuntament de Torroella al capdavant i la complicitat d'una vintena de municipis del Baix Ter ja s'ha aconseguit que el Departament de Territori i Sostenibilitat vulgui invertir 20 milions d'euros per millorar la seguretat a la xarxa viària d'ara al 2020. És el compromís que el conseller Josep Rull va anunciar als alcaldes de la subcomarca, que la tardor passada es van coordinar per reclamar obres urgents als eixos que connecten la C-66 –a la Pera– i l'N-II –a Medinyà– amb Torroella i l'Estartit.

LA FRASE

Cal una actuació de més abast, com ara una variant i un pont que sigui respectuós amb el territori
Jordi Colomí
regidor d'urbanisme de l'ajuntament de torroella de m.

LA XIFRA

20
milions d'euros
és el que preveu invertir la Generalitat a la xarxa de carreteres del Baix Ter d'aquí al 2020.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.