ADMINISTRACIONS
Pla de xoc per enfortir el comerç a Platja d’Aro
L’Ajuntament i sis entitats aproven les línies mestres d’un pla que, del 2018 al 2020, i amb 48 propostes, preveu més zones per a vianants i la millora d’espais al voltant dels eixos comercials
L’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro i les associacions empresarials del municipi van aprovar ahir el Pacte pel Comerç Local per als pròxims quatre anys. Aquest pla, que ha de ser un instrument clau per al desenvolupament comercial, té com a objectiu enfortir i impulsar un model comercial òptim per al municipi i garantir-ne el creixement com a motor econòmic i també com a element de cohesió social i territorial.
El pla, que consta de 48 mesures, es desplegarà entre el 2018 i el 2022 amb l’objectiu de millorar el comerç, amb propostes que van des de la potenciació dels carrers per a vianants fins a la millora dels entorns urbanístics. Encara falta concretar i redactar projectes per tenir una idea clara del que suposarà quant a inversió, tenint en compte que serà finançat entre l’administració, els comerciants i els veïns, a través de contribucions especials. En tot cas, però, l’Ajuntament ja ha reservat mig milió d’euros anuals en el pressupost per anar avançant.
El regidor de Promoció Econòmica, Ocupació i Empresa, Maurici Jiménez, va explicar que les principals accions que se’n deriven busquen la “consolidació d’un model comercial basat en la vinculació amb el patrimoni natural, esportiu, cultural i històric, com a elements per descobrir i per cohesionar el municipi com a destí de compres i turisme”. El pla no només busca la millora dels mateixos establiments, sinó dels entorns; en aquest darrer punt, amb actuacions de millora com ara la reserva de carrers per als vianants i el projecte que es focalitza en les galeries comercials a cel obert que hi ha al centre. La iniciativa, segons Jiménez, vol crear una imatge atractiva i de qualitat, però també “un model que generi un gran consens entre el sector públic, el privat i l’associatiu”. A més, es busca la promoció d’iniciatives de valor, que fomentin la creació de serveis i actuacions orientades a enfortir i a promoure “un teixit comercial amb capacitat d’atracció en la compra comparada i posant en relleu els comerços diferencials com a motors d’atracció”, destaca Jiménez.
Salvador Giraut, president de l’Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, destaca la importància de cuidar els entorns i millorar el comerç perquè el comprador disfruti d’aquesta experiència en un entorn més pensat i dibuixat. En el pacte, hi participen el consistori i sis entitats: l’Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’agaró; l’Associació d’Hoteleria, Restauració i Oci de Castell-Platja d’Aro; S’Agaró-Sant Pol es Mou Associació d’Empresaris; l’Associació de Veïns de Castell d’Aro; l’Associació d’Hotels de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, i l’Associació d’Empreses del Sector Nàutic a Port d’Aro.