La Bisbal vol plantar cara a la crisi del comerç local
Impulsa un gran pla sectorial d’enfortiment comercial
L’aposta serà la ceràmica i el Terracotta Museu
L’Ajuntament de la Bisbal d’Empordà impulsa un pla sectorial d’enfortiment comercial urbà que, apostant per la ceràmica, vol revisar el model de dinamització i de foment comercial actual. El treball ha de permetre de planificar sectorialment el comerç en diversos àmbits per encarar el futur davant la forta crisi que viu el comerç local.
L’alcalde, Enric Marquès (ERC), assenyala que la ceràmica és element que caracteritza la Bisbal: “En aquest sentit, el nostre símbol és la ceràmica i el Terracotta Museu i ho hem d’aprofitar.” Per això, segons Marquès, serà clau l’especialització. Aquesta planificació estratègica persegueix diversos objectius: reforçar i impulsar el posicionament de la ceràmica com a producte de notorietat; aconseguir que el teixit comercial i el concepte de ceràmica formin part d’un tot; crear espais d’estada lúdica i comercial agradables, recuperar les fugides de compres en establiments individuals diferenciats i notoris i captar nous compradors de l’àrea d’influències.
Per tal d’aconseguir aquests objectius s’han establert diverses línies estratègiques que es desglossen en diferents accions de treball que, alhora, impliquen l’administració pública, l’associació de comerciants i els comerços en particular. Tot, amb dinàmiques de treball conjuntes i coordinades.