Palamós Peix s’exporta als principals mercats de la Costa Brava
La iniciativa ha de servir per contribuir a fomentar entre la ciutadania el consum de peix fresc i de proximitat de la zona
El projecte estratègic Palamós Peix ha iniciat una nova campanya que vol fomentar entre la ciutadania el consum de peix fresc i de proximitat. Aquesta edició ha de servir per introduir aquesta pràctica als principals mercats de la Costa Brava i de la Xarxa de Mercats Municipals de la Diputació de Girona.
L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, explica que aquestes experiències gastronòmiques i culturals volen destacar els elements diferencials i singulars del territori marítim i pesquer a través dels Mercats de la Costa Brava.
El mercat de Palamós ha estat el marc de la primera de les set sessions en què participen pescadors de la Confraria de Pescadors de Palamós que van formar part del projecte MasterPeix; així com cuiners, cuineres i restauradors palamosins amb l’objectiu de prescriure els productes pesquers locals com a béns patrimonials gastronòmics del territori. La segona sessió es farà al mercat municipal de Palafrugell, el dia 3 de juliol, i continuarà els mesos vinents als mercats de Salt, Sant Feliu de Guíxols, Olot i Girona. El projecte és una iniciativa del Museu de la Pesca, la Confraria de Palamós i l’Ajuntament.