Adif demolirà el pont del carrer Sant Adrià, al barri de Sant Andreu
Avui comença a construir una estructura provisional que permetrà el pas de vehicles i vianants
El de Sant Adrià és el segon pont que resulta afectat per les obres del TAV al districte de Sant Andreu. A principis d'any es va desmuntar totalment el de Sarajevo, que estava situat entre el de Sant Adrià i el del Treball.
Com que no va ser substituït, des d'aleshores els veïns de la zona han de recórrer distàncies força més llargues per recórrer un trajecte que abans podien cobrir, ja fos a peu, en cotxe o en autobús, en pocs minuts.
L'estructura provisional que ha de substituir l'actual pont de Sant Adrià farà 45,7 metres de llargària i estarà sustentat, a la banda de muntanya, en un estrep fonamentat sobre puntals, mentre que al costat mar estarà recolzat en la futura estructura que cobrirà les vies d'ample internacional. A més, tindrà una amplada de 16,2 metres distribuïts en una vorera de dos metres d'amplada i una calçada de 6,2 metres per cada un dels dos sentits de circulació de vehicles.
Com que les obres de construcció d'aquest pas provisional es fan amb maquinària pesant, es restringiran temporalment les circulacions ferroviàries per la via de l'estació de Sant Andreu Comtal, encara que això no afectarà el trànsit de trens, segons va assegurar ahir Adif en un comunicat. A més, la magnitud dels treball farà necessari ampliar l'horari de les obres durant aquest cap de setmana i el que ve, entre les deu del matí i les vuit del vespre dels dissabtes, i de les deu a les sis de la tarda els diumenges. L'ens gestor d'infraestructures s'ha compromès a adoptar mesures preventives per minimitzar l'impacte acústic de les obres i reduir al màxim les molèsties als veïns,
Un cop estigui fet el pont provisional, es començarà a desmuntar el de Sant Adrià, la qual cosa permetrà avançar en la construcció de la línia d'alta velocitat, la cobertura de les vies d'ample convencional i la construcció dels vials subterranis paral·lels a aquesta plataforma.
Les obres s'emmarquen en els treballs de construcció del tram Sagrera-Nus de la Trinitat de la línia del TAV Madrid-Barcelona-frontera francesa.
11 milions per a l'alta velocitat al port
El consell d'administració d'Adif va aprovar ahir l'adjudicació de les obres d'adaptació del ramal de mercaderies entre Castellbisbal, al Vallès Occidental, i Can Tunis, al costat del port de Barcelona, perquè hi pugui arribar una línia d'ample europeu i, per tant, l'alta velocitat. Les obres consistiran en el muntatge del tercer carril en 22 quilòmetres i la connexió de la terminal de mercaderies de Can Tunis amb aquest ramal per permetre que hi passin trens d'ample convencional i europeu. Els treballs han estat adjudicats per 11,3 milions a la unió temporal d'empreses formada per Contratas y Servicios Ferroviarios (Cosfesa) i Neopul Sociedada de Estudos e Construçoes. Aquesta actuació permetrà el trànsit mixt de viatgers i mercaderies des de Barcelona, i des del port, fins a la frontera francesa. I, a més, permetrà fer-ho sense haver de passar per Barcelona un cop hi hagi la connexió pel Vallès.