Administracions

maresme

Aparcament a canvi de piscina

Els ajuntaments de Montgat i Tiana, a un pas de signar un acord per mancomunar serveis

L'àrea verda de Montgat i les piscines de Tiana, a la permuta

La rivalitat política no sempre impedeix un bon clima d'entesa. Tant a Montgat com a Tiana, el PSC i CiU són eterns contrincants que en el ring electoral es barallen per tenir-ne l'alcaldia. Però, en canvi, la relació entre els dos governs actuals (a Montgat encapçalat pels convergents i a Tiana, pels socialistes) es pot situar tranquil·lament com un exemple de comunió, i més en un moment en què les administracions locals tenen serioses dificultats econòmiques per fer aflorar els seus plans.

I és que els dos consistoris estan només a un pas de signar un acord que permetrà als seus ciutadans beneficiar-se de serveis que són propis del municipi veí. L'Ajuntament de Montgat donarà un tracte preferent als tianencs que diàriament baixen en cotxe fins a la costa a agafar el tren per desplaçar-se a Barcelona i els permetrà estacionar els vehicles a les noves àrees de pagament (verda i blava) que Montgat està habilitant aquests dies en sectors propers al litoral.

A canvi (i a manca de què l'acord es perfili i s'aprovi en els propers dies), els montgatins podran accedir durant l'estiu a les piscines municipals descobertes de Tiana i gaudiran dels mateixos descomptes que els tianencs en cas que vulguin fer ús de la instal·lació esportiva que gestiona Duet.

El contingut de l'acord, que podria incorporar preus simbòlics, ha estat confirmat tant per l'alcaldessa de Tiana, Ester Pujol (PSC), com pel regidor de Mobilitat de Montgat, Tomàs Cabrejas (CiU). Els dos polítics han volgut deixar constància del clima d'entesa que marca les seves relacions institucionals. “La relació històrica entre Montgat i Tiana ha estat sempre molt estreta, i així ha de continuar”, afirma Cabrejas. Per la seva banda, l'alcaldessa de Tiana subratlla la capacitat que tant el govern que ella lidera com l'executiu de Montgat “estem demostrant de prioritzar els interessos dels nostres veïns per sobre del color polític de qui governa”. Tiana té previst votar el contingut de l'acord amb Montgat en el ple del 5 de maig.

Solució a un problema

Si els ajuntaments de Montgat i Tiana s'han vist en la necessitat d'assolir un acord és per la decisió del govern montgatí (CiU i ERC) d'ampliar considerablement les seves àrees regulades d'aparcament. En total s'han creat un miler de places, totes al sector proper al litoral. El regidor de Mobilitat, Tomàs Cabrejas, explica que darrere la creació d'aquestes places “existeix una forta demanda ciutadana, després que els veïns estiguessin cansats de no poder aparcar prop de casa perquè entre les dues estacions de tren que hi ha a Montgat i la platja estava tot col·lapsat”.

Montgat ha creat àrees verdes exclusives per a residents i àrees verdes i blaves que poden fer servir els ciutadans de fora, previ pagament d'un tiquet. Entraran en servei en les properes setmanes. L'habilitació d'aquestes àrees d'aparcament permeten crear, segons el regidor de CiU, set llocs de treball.

LA XIFRA

1,50
euros l'hora
hauran de pagar les persones de fora de Montgat per fer ús de les places de les àrees verda i blava.

LA FRASE

Els veïns de Montgat de la zona del litoral ens reclamaven una solució als problemes d'aparcament
Tomàs Cabrejas
regidor de mobilitat de montgat

Estalviar diners amb la targeta de tren

Les places d'aparcament de Montgat properes a la línia de costa acostumen a donar servei (sobretot els dies laborables) a veïns de Tiana però també a ciutadans del Baix Maresme que es desplacen fins a Montgat a agafar el tren. Es donen molts casos, explica el regidor de Mobilitat de Montgat, Tomàs Cabrejas, de persones que trien l'estació de Montgat com a punt de partida i arribada perquè es tracta del municipi on està situat el límit de la zona 1, la corona més propera a Barcelona. La connexió entre la capital i les ciutats del Maresme properes a Montgat (incloses a la zona 2) és més cara. Així, el preu de la targeta, en funció de si el tren s'agafa a Montgat o en una altra ciutat, pot variar substancialment. En el cas de la T-10, per exemple, el cost es duplica; la T-Mes és un 50% més cara i la T-Trimestre, per parlar d'un altre cas, té una diferència de 65 euros en funció de si la connexió amb Barcelona es fa des de Montgat o des de municipis com ara el Masnou, Vilassar de Mar o Cabrils.

Tomàs Cabrejas admet que és conscient que la creació d'àrees verdes i blaves a la costa de Montgat genera un problema a alguns veïns d'aquestes zones que ara tenen l'hàbit de desplaçar-se fins a Montgat per estalviar-se uns calerons, però no descarta negociar amb els ajuntaments que li ho eclamin i mirar d'arribar a un acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.