Sant Pol pagarà el triple per un solar que ja va comprar
Una sentència l'obliga a abonar 312.000 euros per uns terrenys d'Adif que va expropiar per fer un pas subterrani el 2003
El TSJC també preveu que haurà d'assumir els interessos de demora
Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) obliga l'Ajuntament de Sant Pol a pagar 311.682,60 euros més per un solar propietat d'Adif que el consistori va expropiar l'any 2003 per 111.389,61 euros. A més, la resolució també l'obliga a assumir els interessos de demora, que la companyia ferroviària estima en 123.000 euros més. La sentència, que data del juliol d'aquest any però que es va donar a conèixer públicament en l'últim ple, recull que fa onze anys el govern que llavors encapçalava Manuel Mombiela (CiU) va expropiar un solar a tocar del parc del Litoral, paral·lel a la línia fèrria i propietat d'Adif per poder construir un pas subterrani previst en el projecte de rehabilitació del front marítim.
El jurat d'expropiació va estimar el preu que s'havia de pagar en 111.389,61 euros, però Adif no hi va estar d'acord i va presentar un recurs que finalment ha guanyat. L'alcaldessa de Sant Pol, Montserrat Garrido (CiU), es mostra queixosa amb el nou preu. “Estem parlant d'uns terrenys que estan afectats tant per Adif com per Costes, on no es pot construir res i que en canvi s'han valorat com si fossin residències a primera línia de la platja”, manté. Garrido hi afegeix que els serveis jurídics del consistori estan estudiant presentar una demanda perquè considera “desproporcionat” que s'hagi trigat deu anys a emetre una sentència “que ha anat acumulant interessos”. Tot i això, tant l'alcaldessa com fonts d'Adif han confirmat que s'ha arribat a un acord perquè els diners es paguin en dos terminis.
El solar que Sant Pol haurà de tornar a pagar formava part d'una proposta que mai no va veure la llum. La remodelació del front marítim que incloïa una passera paral·lela a la via del tren a sobre l'escullera actual, va topar amb el rebuig frontal de la ciutadania, que va aconseguir aturar el projecte l'any 2008. Els veïns contraris a les obres defensaven que l'estructura feia malbé el litoral.