A Molló, ho resolen amb WhatsApp amb l'alcalde
Hi ha dos grups de WhatsApp, dels quals forma part l'alcalde, per avisar-lo dels problemes que hi ha al municipi
Ell també els aprofita per comunicar coses a tots els veïns agregats
El WhatsApp s'ha convertit en una eina de comunicació gairebé imprescindible en la nostra societat. Això sempre que se'n faci un bon ús, no cal estar-hi tot el dia enganxat.
Doncs, bé, això mateix van pensar a Molló. Per tenir comunicació directa amb l'alcalde, Josep Coma, es va crear un grup de WhatsApp –que s'ha hagut d'ampliar a dos a causa de l'èxit que ha tingut la iniciativa– per tenir informació directa de l'Ajuntament i també com a sistema perquè els veïns puguin avisar l'alcalde de qualsevol problema que hi hagi al poble.
De moment, ja són una vuitantena de persones les que integren aquests dos grups, dels quals l'alcalde forma part.
La idea va sorgir en una reunió de la comissió de festes que es va voler obrir a tot el poble “bàsicament per pensar en el futur de la festa i per renovar col·laboradors”. Entre els assistents va sortir la idea de crear un grup de WhatsApp per poder buscar col·laboradors entre més gent, “però al final li hem donat una utilitat molt més extensa”, explica l'alcalde, Josep Coma. Com a nom del grup li van posar Notícies Molló, i ben aviat s'hi va anar afegint gent: l'alcalde explica que moltes vegades es troba pel carrer persones de segona residència que li demanen que els agregui a aquest grup perquè volen assabentar-se de tot allò que passa a Molló.
Coma explica que des d'aquest grup s'envia informació de l'Ajuntament, “des de convocatòries de reunions, renovacions de junta, fins a actes que es fan al poble”. Però això no és tot. Els veïns també informen el mateix alcalde dels problemes que es poden trobar en el dia a dia. “Sobretot ens és molt útil els dies que neva”, explica Coma, “perquè els mateixos veïns són els que envien un missatge dient: «Alcalde, avisa la llevaneus»”.
Veïns preparats
També s'han trobat diverses vegades veïns a qui els Mossos d'Esquadra no deixen passar cap a Molló perquè neva massa: “Jo després els hi truco de seguida i els explico que són veïns de Molló i que estan preparats per arribar fins al poble.” I també va bé per als veïns que són, per exemple, a Ripoll i a través del WhatsApp poden demanar si hi ha molta neu a la carretera, “perquè d'aquesta manera els podem dir que no ho intentin i es busquin allotjament a Ripoll”.
Qui més qui menys forma part d'un grup de WhastApp i de vegades pot resultar complicat mantenir-se al grup perquè el telèfon no para de sonar. “Ja ho vam dir de seguida: no envieu ximpleries, que la gent es col·lapsa.” Una bona iniciativa, doncs.