Joan Soler és fill de constructors, de fet prové d'una nissaga de mestres d'obres que ja van rebre honors durant el setge de Girona, refent la muralla. Viu a peu de carretera des del 1970, i la seva família fa generacions que viu al poble. En Joan ha vist passar per davant de casa seva les interminables cues de l'estiu, l'impacte positiu de la variant, i, ara, i com a membre de la comissió de seguiment, ha seguit atentament les obres de reconversió d'aquesta antiga carretera en travessera.
Quina imatge li ve al cap quan pensa en la carretera?
Les cues i el trànsit intens. Mare de Déu, quines cues! Tot el trànsit que venia de Barcelona en direcció a la Costa Brava ens passava per dins el poble! Penseu que des de Platja d'Aro fins a Llagostera el trànsit havia arribat a estar parat... fins i tot des de Vidreres. A l'hivern baixava, naturalment, però seguia sent molt intens.
Una carretera perillosa?
Sí, als nens no els deixàvem venir a jugar. Recordo que abans dels anys 60 era estreta, amb uns grans plataners i amb una manca de voreres. Llavors es varen tallar els arbres i es van fer els primers desguassos i ja va quedar com fins ara.
Vostè ha format part de la comissió de seguiment. Com valora les obres?
Tot es pot millorar, evidentment. Però he vist tantes complicacions, moltes de temes antics, que penso que se n'han sortit prou bé. També cal destacar les solucions que s'han buscat des de l'Ajuntament, creant aparcaments i vials alternatius. Era una obra molt complicada. L'endarreriment, aquest mes i mig, no crec que sigui un problema estrictament de l'empresa, sinó de coordinació entre obres i trànsit. Molt complicat. Evidentment s'ha perjudicat veïns i comerciants, però s'ha mirat de reduir-ho al màxim.
I, a partir d'ara?
Serà una gran millora, segur, però a Llagostera li manca un altre carrer principal de sortida. Aquest nus, a la benzinera, segueix sent un punt complicat, especialment en no oferir, com dic, unes bones sortides.
Des de l'Ajuntament es vol apostar per mirar de dinamitzar aquest nou carrer. Serà un guany?
Penso que sí. Tot i que si ho mirem en clau d'aparcaments, aquests han quedat reduïts. Caldria solucionar-ho amb aparcaments alternatius i ben senyalitzats.