L'Ajuntament de Banyeres de Mariola habilita una pàgina de transparència
Es poden realitzar a més, gran quantitat d'actes administratius via Internet
A partir del 10 de desembre, l'Ajuntament de Banyeres de Mariola posa a disposició pública una pàgina web de transparència on es poden consultar, de manera accessible, els documents necessaris per a mostrar els procediments, les estructures i els processos de l'Administració municipal de manera clara i oberta al veïnat.
El Govern municipal treballa en aquesta publicació des de l'inici de la legislatura per a fer possible que, per primera vegada, qualsevol persona interessada puga consultar directament, a través d'internet, les ordenances, contractes, convenis, sous, pressupostos, estat dels comptes o d'altres qüestions.
Per a fer les consultes s'ha d'accedir a l'apartat «Transparència» del web portademariola.com. Dins hi ha tres seccions: institucional, normativa i econòmica. En la secció institucional es pot consultar l'organigrama governatiu i administratiu; les composicions del ple i de la Junta de Govern; les funcions específiques de cadascun dels òrgans directius; les ordenances i reglaments municipals en vigor; els currículums professionals i de formació de tots els membres polítics que conformen la corporació; i els eixos principals d'actuació de l'Equip de Govern per a aquesta legislatura 2015-2019.
Pel que fa a la secció normativa, s'expliquen les directrius i instruccions generades pel Govern municipal, així com els bans d'alcaldia; les memòries i informes jurídics de les ordenances; i el Reglament d'Accés a la Informació Pública i Bon Govern de l'Ajuntament de Banyeres de Mariola.
La secció de transparència econòmica mostra els contractes que té subscrits l'Ajuntament amb diverses empreses; els contractes menors; els convenis i encàrrecs de gestió en vigor; les subvencions i ajudes públiques concedides a les entitats del poble; els pressupostos d'ingressos, de despeses i els estats d'execució; les bases que regulen les retribucions dels càrrecs i el sou del personal polític amb dedicació exclusiva; les declaracions anuals de tots els representants polítics locals sobre els seus béns particulars i les seues activitats econòmiques; i, finalment, la relació de tots els béns immobles que són de propietat municipal.