Administracions

Administracions

El Compromís de les Escales, aigualit

Colau prorroga un contracte a Telefónica tot i haver-se compromès a no fer-ho

El govern anhela un nou tracte amb clàusules socials

Era el 19 de maig del 2015 i aleshores encara estàvem enmig de l'enrenou d'una campanya de les eleccions municipals. Aquell dia Ada Colau, com a candidata de Barcelona en Comú, va signar, juntament amb Alfred Bosch (ERC) i María José Lecha (CUP), el Compromís de les Escales, un acord que sintetitza el seu suport tàcit i explícit als treballadors de Movistar, tant si estan en plantilla com subcontractats, embrancats en un litigi per reclamar la millora d'unes condicions laborals considerades poc més que miserables. La rúbrica del document condicionava el firmant a “suspendre, revertir i no renovar” cap tracte amb l'operadora de telefonia fins que no s'assolissin les demandes dels operaris.

Deu mesos després, i segons informava El Mundo el 5 de febrer passat, Ada Colau ha decretat com a alcaldessa una pròrroga de sis mesos, i a raó de 2,2 milions d'euros, del contracte de Telefónica, la matriu de Movistar, per tots els serveis de telecomunicacions municipals. Una decisió que al govern de Barcelona en Comú li va costar ahir una estirada d'orelles general per part de l'oposició durant una sessió de la comissió de Presidència. De totes les crítiques, n'hi va haver una d'unànime, com és la d'haver incomplert un punt central d'aquell compromís assolit amb la plantilla litigant. “Vostès són víctimes de les seves contradiccions”, va etzibar Joaquim Forn (CiU). “De primer moment han incomplert un acord i la seva paraula”, va reblar el portaveu de Ciutadans, Paco Sierra. Dues expressions que resumeixen un càstig polític que es va consumar amb l'aprovació d'una moció, presentada per la CUP, que insta el consistori a cessar la seva relació amb la companyia ja que fa que la situació dels seus treballadors sigui precària.

El regidor de Presidència i Territori, Eloi Badia, va ser qui va haver d'exposar els perquès de tot plegat. I tot es va resumir amb l'argument que el govern local prepara una nova contracta per adjudicar tot el servei de telefonia amb uns nous criteris, com ara estudiar l'ús de telèfons de comerç just –el consistori començarà per provar-ne deu– o que l'empresa que el presti hagi de complir uns mínims pel que fa a les condicions laborals dels seus empleats. Justament el que deia el Compromís de les Escales. Aquesta licitació, però, no es podrà resoldre ben bé fins a finals d'any. Tot plegat vol feina, és l'argument. D'aquí ve, doncs, que s'hagi hagut de prorrogar el contracte fins al 31 de juliol. Tampoc s'arribarà. Per tant, caldrà una segona pròrroga. Peti qui peti.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia