El síndic frena l'aprovació del pla urbanístic de l'aeròdrom del Bages
Diu que el PDUA s'ha elevat a la Comissió Territorial sense que s'hagi publicat la declaració ambiental
Territori treu el punt de l'ordre del dia a última hora
El pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages va tenir ahir un vespre mogut. El síndic de greuges va denunciar que la seva aprovació definitiva constava en l'ordre del dia de la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme que es fa avui sense que s'hagi publicat abans la declaració ambiental estratègica, motiu pel qual va demanar la seva retirada de l'ordre del dia. Dues hores més tard, el departament va enviar una nota de premsa en què informava que el punt es deixava sobre la taula, però per altres motius (vegeu la peça).
Segons van explicar fonts del síndic, la llei obliga a publicar la declaració d'impacte ambiental “quinze dies abans d'anar a la comissió”. També va fer notar que tampoc no s'havia donat publicitat al document previ al pla, que és un resum en el qual consta la proposta inicial amb totes les modificacions que ha sofert i amb un recull de les al·legacions, que ha d'incloure les que s'han estimat, les que no i el perquè. Aquests informes, va dir, són clau, ja que podrien incloure prescripcions que podrien donar lloc a noves modificacions. Per tant, el síndic entén que sense aquests documents en cap cas es pot portar el PDUA a l'aprovació definitiva.
El síndic també va recordar que el PDUA de l'aeròdrom de la Cerdanya va caure a darrera hora de l'ordre del dia pel mateix motiu: en aquell cas, la declaració ambiental s'havia publicat només 24 hores abans d'anar a la comissió, “sense prou temps per poder examinar-la”.
Cau, però per motius diferents
El Departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir a les vuit del vespre que havia decidit deixar sobre la taula l'aprovació definitiva del PDUA de l'aeròdrom de Sant Fruitós de Bages, d'iniciativa privada. Segons va dir, les al·legacions dels particulars i els diferents informes sectorials s'han resolt en sentit favorable, a excepció de l'emès per la Direcció General de Ports i Transports, que proposa esmenes als documents aportats per l'empresa promotora. Un cop resoltes aquestes esmenes, el document es tornarà a elevar a la Comissió de Política Territorial i d'Urbanisme per a la seva aprovació definitiva.