Infraestructures i serveis

Els trens de la Pobla, només amb maquinistes de FGC

Fins ara eren conductors de Renfe els que portaven els combois per entrar i sortir de l'estació de Lleida

Maquinistes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja condueixen des del cap de setmana passat els trens en tot el traçat de la línia Lleida-la Pobla, un cop la companyia ha obtingut el certificat de seguretat necessari per poder operar a la xarxa d'interès general titularitat d'Adif. Fins ara eren conductors de Renfe els que portaven els combois per entrar i sortir de l'estació de la capital del Segrià, des que es van posar en marxa el 25 de juliol. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, celebra que l'autorització de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària hagi arribat per fi: “Ha estat un cas flagrant. Amb aquest permís posem fi a l'absurditat d'haver de fer pujar un maquinista per recórrer aquest petit tram. Un cop més la burocràcia posa pals a les rodes.”

Llicència per operar

El Departament de Territori explica que l'obtenció de la llicència per part d'FGC Rail que li permet circular per la totalitat de la xarxa estatal d'interès general d'Adif obre noves possibilitats als projectes de futur de Ferrocarrils, que prendrà la decisió sobre si participarà en la liberalització del mercat ferroviari espanyol en el moment que el govern espanyol aclareixi com, quan i de quina manera es fa. La Generalitat està preparant FGC per poder ser un actor més en el moment que es liberalitzi el sector ferroviari europeu.

Els dos nous trens de la línia Lleida-la Pobla van començar a donar servei el dia 25 de juliol. Amb aquest nou material, FGC ha donat un impuls a la línia, amb un servei que gairebé triplica l'oferta anterior i amb una important millora en la velocitat comercial, ja que el temps del trajecte s'ha reduït en quinze minuts (d'una hora i 50 minuts a una hora i 35 minuts).

Bones xifres

Aquest impuls ha estat confirmat amb les bones dades de viatgers durant aquests primers mesos del nou servei. Així, aquest mes de setembre la demanda ha estat de 13.370 viatgers, xifra que suposa 8.832 viatgers més (un 195%) respecte als 4.532 viatgers transportats el setembre del 2015.

Les millores també han inclòs una reducció tarifària en les relacions amb el Pallars, amb rebaixes en els abonaments de deu viatges de fins al 37% respecte als preus actuals, i l'equiparació del preu del bitllet senzill del tren i el bus. També s'han reforçat les connexions amb bus per aconseguir una oferta conjunta amb un servei cadenciat i sense superposició de serveis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.