La Diputació posa a licitació les obres del camí entre Fornells i Campllong
El projecte, que està pressupostat en 1.783.105,86 euros i té un termini de sis mesos, inclou una via verda
Suposarà l'ampliació de la calçada
La Diputació de Girona ha posat a licitació les obres per al condicionament del camí que uneix Fornells de la Selva i Campllong, de 2,75 quilòmetres i una amplada mitjana que no arriba als 5 metres. El projecte està pressupostat en 1.783.105,86 euros, IVA inclòs, i té un termini de sis mesos.
La via verda ha estat una reclamació dels ajuntaments de Campllong i de Fornells de la Selva, de manera que la via verda paral·lela a la carretera permeti la connexió a peu i en bicicleta entre els dos nuclis urbans, des del polígon industrial de les Ferreries (TM Campllong) fins a la zona esportiva de Fornells de la Selva.
La solució adoptada, d'acord amb les determinacions del pla zonal, inclou el condicionament del traçat, l'ampliació de la calçada, la millora de la senyalització i de les barreres de seguretat i la renovació del ferm, entre d'altres, per dotar la nova infraestructura de les característiques tècniques necessàries per tal que es pugui incorporar a la xarxa local de carreteres de la Diputació de Girona, segons explica la memòria del projecte, que inclou la millora del traçat en planta, l'ampliació de la calçada de la carretera fins a 8 metres d'amplada, amb dos carrils de circulació de 3 metres d'amplada i dos vorals d'1 metre d'amplada, i amb bermes de 0,5 metres als dos costats.
Pel que fa a la via verda, s'han adoptat criteris de seguretat per als usuaris de les dues bandes (senyalització, barreres de seguretat i baranes de protecció). Així mateix, d'acord amb les recomanacions del Manual per al disseny de vies ciclistes del Departament de Territori i Sostenibilitat, s'ha establert una amplada de 2,5 metres a tot el recorregut. En funció del tram (urbà o interurbà), s'han definit dues seccions de tipus diferents. Al tram urbà de Campllong (145 metres) es construirà la via verda sobre una vorera al costat est de la carretera que permetrà enllaçar la via verda amb la vorera urbana del polígon industrial de les Ferreries. Tindrà una amplada de 2,5 metres i es pavimentarà amb formigó. La vorera urbana del polígon industrial no s'inclou en aquest projecte.
Al tram de nova traça, es projecta una secció de 2,5 metres d'amplada, amb un paviment de 10 centímetres de sauló sobre una base de tot-u artificial amb granulats procedents de formigó reciclat. Als trams on el pendent longitudinal superi el 5% es preveu l'estabilització del sauló mitjançant l'addició de ciment.