Infraestructures i serveis

Infraestructures

Pla de mobilitat al Vallès amb nou traçat per a la B-40

El govern adjudicarà la redacció del projecte en un termini de nou mesos incloent la creació de comissions participatives amb agents del territori i també d'un lloc web específic per rebre aportacions

El Vallès Occidental i l'Oriental tindran d'aquí a nou mesos el reclamat pla de mobilitat que ha de fer una proposta d'actuacions per desenvolupar un sistema de transport púbic eficient i competitiu tenint en compte la xarxa viària i ferroviària actual, però que també ha de servir per definir les intervencions de futur. I s'espera que una vegada per totes pugui acabar el debat sobre la tipologia de via i el traçat de la B-40 –quart cinturó, ronda del Vallès o autovia orbital– entre Terrassa i la Roca del Vallès, actualment en fase de redacció una altra vegada de l'estudi informatiu a càrrec del Ministeri de Foment. Aquest és un tràmit que ja es va fer el 2003 però que s'ha hagut de repetir després que s'arxivés l'expedient d'avaluació ambiental en caducar dues vegades tal com havien denunciat les més de 250 entitats que formen part de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC).

La conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha adjudicat la redacció del pla, que ja preveia el pla territorial metropolità, i que ens els darrers mesos havien tornat a reclamar amb insistència formacions polítiques, ajuntaments i consells comarcals, i agents econòmics i socials, en posar-se sobre la taula la represa de part de les obres de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls aturades dues vegades des del 2010 i que s'han d'acabar el 2019. Aquesta és una infraestructura polèmica projectada fa més de quaranta anys i que ha provocat molta controvèrsia i mobilitzacions.

De fet, el pla que ha de redactar la unió temporal d'empreses formada per Esteyco SAP & Lavola 1981 SA & Mcrit SL per un import de 268.452,95 euros, dedica un dels cinc blocs de treball específic a tancar la B-40, millorar el disseny i el traçat tenint en compte condicionants territorials, socioeconòmics i ambientals, fent una anàlisi de la mobilitat i l'encaix territorial. La intenció és tenir un criteri unitari davant l'estudi informatiu del quart cinturó.

Participació i web

Per fer-ho possible, i en el termini d'execució de nou mesos que es dona per fer el pla i també l'expedient d'avaluació ambiental estratègica, s'ha de concretar un programa de participació ciutadana amb la creació de comissions de participació i seguiment formades per representants institucionals, i que també inclogui membres del món associatiu i la societat civil i empresarial. A més, també s'habilitarà un lloc web específic com a plataforma perquè es pugui consultar la documentació i s'articuli la formulació de propostes durant tot el procés.

Renovacions de vies de la línia dels FGC del Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha adjudicat diverses obres de millora a la via de la línia Barcelona-Vallès per un import de 4,1 milions d'euros, que s'executaran entre aquest mes i el febrer. Es farà la renovació integral de la via del túnel 4 que travessa Collserola entre les estacions de Peu del Funicular i Baixador de Vallvidrera, que inclourà el canvi de travesses, balastos i tots dos carrils en un total de 3.200 metres, a més del condicionament del drenatge. Una altra actuació serà la millora d'un tram de 110 metres de via del túnel 2, entre les estacions de Peu del Funicular i Sarrià i que suposaran una inversió de 100.000 euros. FGC també instal·larà en el termini de sis mesos set nous desviaments en l'àmbit de Sant Cugat per un import de 898.400 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia