El pou d'atac ja té muntats més de 50 metres de la «Gerunda»

Les màquines comencen a omplir el forat des d'on es començarà el túnel

Només en un mes, la visió del pou d'atac de la tuneladora ha canviat radicalment la seva imatge. En la visita que hi van fer els representants polítics i els responsables d'Adif, ara fa gairebé un mes, el gran calaix del pou d'atac era totalment buit. Una visió que contrasta amb la imatge d'ahir, quan el pou d'atac ja va tenir més de 50 metres ocupats per la part posterior de la tuneladora Gerunda.

La part davantera de la màquina és la que està arribant aquests dies i s'haurà de muntar a partir de la setmana que ve, quan es tinguin totes les peces, provinents de Barcelona. Es tracta de l'anomenat capçal de tall, en què unes enormes moles i corrons s'encarregaran d'anar llimant el terreny i obrir el pas pel subsòl de la ciutat. Les parts visibles que hi ha muntades al pou d'atac fan referència a filtres i a les cintes transportadores de la terra, roques i altres materials que el capçal vagi arrencant a mesura que avanci en la configuració del túnel.

60 camions per dia

La complexa màquina transporta ella mateixa tot el material, a la part posterior de la tuneladora, gràcies a les cintes transportadores. Des d'aquest punt, uns camions s'encarregaran de treure la sorra del túnel fins a Mas Xirgu. Els responsables d'Adif calculen que uns 60 camions diaris s'encarregaran de transportar tot aquest material fora de l'obra. En concret, la terra que s'extregui haurà d'anar a parar a la planta de formigó que Adif ha muntat al terme municipal de Salt, a tocar dels accessos a l'autopista. Per facilitar el procés, des de l'Ajuntament de Girona s'ha informat que es col·locaran semàfors a la l'avinguda de Santa Coloma, al costat dels Mossos d'Esquadra, per garantir la seguretat i per evitar que els camions de l'obra circulin més del compte per les vies urbanes.

Més terra de l'estació

Les obres de la nova estació continuen avançant en tot el sector del parc Central de Girona i ja s'estan instal·lant les lloses que estampeixen les pantalles de formigó que s'han construït i que conformen l'estructura de l'estació intermodal. Un cop s'hagin fet les lloses començarà l'excavació de la mateixa estació, una operació que, segons els mateixos responsables de l'obra, suposarà que surti un camió cada 2 minuts de l'obra.

Pilons, al carrer Oviedo

En els últims dies, els conductors que hagin circulat pel carrer Oviedo hauran pogut comprovar que en un punt s'ha desviat la circulació. El motiu d'aquest desviament són els treballs que calen fer a tocar d'uns edificis nous per construir una filera de pilons de formigó que han de servir per protegir els immobles. Aquestes fileres de pilons també s'han construït al costat dels edificis del carrer Josep Maria Gironella i en altres trams del carrer Oviedo, en els sectors on hi ha diverses naus industrials o blocs d'edificis. En aquest sector, prop de la via del tren actual, però en el carrer Alacant, Adif també continua fent un pou de seguretat. Per contra, ahir es va poder encaixar una de les peces de la màquina al passatge de la Farinera. Dimarts es va fer una prova, però les dimensions del forat eren massa estretes i ha calgut eixamplar-lo per garantir el pas de la màquina, que s'encarregarà de fer un pou de 20 metres de profunditat. Es tracta d'una minituneladora que treballa en posició vertical i submergida. També es faran pous als carrers Bernat Boades, Francesc Roger i Ramon Turró.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.