Constantí es planteja boicotejar l'ampliació
L'alcalde de Constantí, Josep M. Sabaté, també va intervenir en el debat a la Cambra per denunciar la marginació del seu municipi en tot allò referit a l'aeroport. «Un 43% és dintre el nostre terme i no hi pintem res», lamentava. Sabaté ho exemplificava: «Se n'ha fet un consorci de promoció entre diversos municipis, i me n'he assabentat pels diaris.» «Mai se'ns té en compte; com a mínim hauríem de participar en el que es faci per saber què passa», exclama. I ho raona: «L'amo de l'aeroport és Aena, treu uns beneficis de l'explotació de les concessions i nosaltres no en veiem cap.» «Ni tan sols els nostres tres taxis hi poden anar a treballar, encara que tinguin llicència especial», recordava, en una qüestió en què fins i tot han rebut el suport del Síndic de Greuges.
Expropiació de 30 hectàrees més
El consistori –que té el compromís de la Generalitat d'entrar en l'òrgan gestor que es creï si s'acaba traspassant l'aeroport– no havia plantejat obertament el malestar a Aena fins ahir, després que l'ha acabat d'enutjar el fet de rebre de part seva un requeriment perquè, durant la primera quinzena de desembre, li habiliti un local al poble on signar les expropiacions per a l'ampliació de 30 hectàrees prevista, totes al terme de Constantí, que així aglutinarà ja gairebé la meitat de l'aeroport. «Estem pensant si cedim el local i firmem les expropiacions, perquè es crea una riquesa i els beneficis se'ls endú no sabem qui», rebatia Sabaté.
El president d'Aena es mostrava comprensiu i oferia «diàleg i col·laboració per parlar de qualsevol problema i resoldre'l en la mesura de les possibilitats». Lema, per exemple, suggeria que l'aeroport podria ser un «focus de creació d'ocupació» per als habitants del municipi.