Infraestructures i serveis

Municipal

transports

Roda reclama més freqüència en el servei d'autobusos

El consistori, assessorat per l'AMTU, ha iniciat trobades amb la direcció general de Transports i Mobilitat per aconseguir millores

Es vol millorar la connexió per carretera amb Vic i Manlleu

Roda de Ter ha iniciat el procés per intentar millorar la freqüència de pas dels autobusos que van cap a Manlleu i Vic. Situada a pocs quilòmetres de les dues grans ciutats d'Osona i sense tren a la població, l'autocar és el principal servei de transport públic a Roda, però els usuaris fa temps que denuncien massa franges sense servei. Als matins, per exemple, no hi ha connexió amb Vic des de les 9 fins a les 12 h, o amb Manlleu, des de les 11.48 h fins a les 14.48 h. L'Ajuntament rodenc, malgrat no tenir competències en el servei, va recollir la queixa dels veïns i es va posar en contacte amb l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) per buscar-hi una solució: “S'ha fet una diagnosi de la situació i hem treballat una proposta per millorar el servei que vam presentar a la direcció general de Transport i Mobilitat de la Generalitat”, explica l'alcalde, Albert Serra. Aquest òrgan va recollir la proposta i va emplaçar els representants rodencs a una nova reunió per al 10 de febrer: “Ens hem pres un mes de marge perquè mirin la proposta, i quan ens tornem a veure, en concretarem les millores”, remarca Serra, que va ser a la trobada, juntament amb el regidor de Serveis, Antoni Escarrabill. Més enllà d'obtenir més freqüències de pas, també s'intentarà que els dies feiners el darrer servei des de Vic i Manlleu surti més tard que en l'actualitat.

Fomentar l'autocar

Els usuaris del servei d'autocar de Roda reivindiquen aquest mitjà de transport, però són conscients que és complicat que s'adapti amb els horaris de gran part de la població. Entre altres coses, lamenten que hagin d'estar moltes hores mortes a Vic o Manlleu si hi van a fer encàrrecs a mig matí, o que l'hora del darrer servei no coincideixi amb la de tancar molts negocis.

LES FRASES

S'ha fet una diagnosi de la situació i hem treballat una proposta per millorar el servei que vam presentar a la direcció general de Transport i Mobilitat

LA DATA

Ens hem donat un marge perquè mirin la proposta i per, quan ens tornem a veure, concretar les millores
Albert Serra
alcalde de roda de ter
10.02.17
És la data
que s'ha fixat entre l'Ajuntament i la Generalitat per poder concretar millores en el servei d'autocar.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.