L'autovia A-68 acabarà a la Jana i no a Vinaròs, segons el govern de l'Estat

Nova sor­presa en el polèmic procés per estu­diar el traçat de la sor­tida de la futura auto­via de l'Aragó (A-68) fins al mar. Després que el minis­tre de Foment, José Blanco, tirés una galleda d'aigua freda sobre les aspi­ra­ci­ons del Camp de Tar­ra­gona i de les Ter­res de l'Ebre d'acon­se­guir un traçat català de l'auto­via amb el des­do­bla­ment de l'N-420 i l'eix de l'Ebre (C-12), ara ha arri­bat l'hora de la frus­tració a les comar­ques del nord de Cas­telló. Així, el govern de l'Estat ha res­post a una pre­gunta par­la­mentària del dipu­tat d'ICV al Congrés, Joan Her­rera, tot afir­mant que l'actual car­re­tera N-232 es con­ver­tirà en auto­via només fins a la Jana, a l'inte­rior, i no fins a Vinaròs. «Tal com es temia, l'auto­via A-68 no aca­barà a Vinaròs, tal com seria rao­na­ble tenint en compte que aquesta apro­fi­tarà el traçat de l'actual N-232, que sí que comença a la ciu­tat del Baix Maes­trat», lamenta Ini­ci­a­tiva de Cas­telló en un comu­ni­cat. «Estan con­dem­nant Vinaròs a la con­gestió i a l'alta sinis­tra­li­tat», sen­ten­cien.

De la mateixa manera, la res­posta del govern esta­tal afirma que s'han tin­gut en compte cri­te­ris tècnics, ambi­en­tals i soci­als, i que, quant al cor­re­dor que fina­litza a Tar­ra­gona, l'Estat acor­darà amb el govern català «la millor solució per con­nec­tar el delta de l'Ebre amb la xarxa viària de l'Estat». De fet, a la Jana és on també comença el tram fins al Perelló, en estudi, de la futura auto­via de l'inte­rior, l'auto­via A-7.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.