Territori
Els alcaldes reclamen una solució per al trànsit de camions de nit a l'est de Vic
Els municipis afectats per la restricció de vehicles pesants al carrer Bon Aire es van trobar divendres
Volen que la Diputació executi la millora definitiva
La mesura de prohibir el pas de vehicles pesants durant la nit pel carrer Bon Aire de Vic, continuació immediata de la variant de Calldetenes (N-141), ha posat de manifest la necessitat de trobar una solució consensuada entre tots els ajuntaments afectats de la zona. Divendres al migdia l'alcaldessa de Vic, Anna Erra, va convocar una altra trobada amb els alcaldes per estudiar una sortida que permeti satisfer el descans dels veïns del carrer Bon Aire i alhora donar sentit a la variant, feta precisament per treure camions de dins el nucli urbà de Calldetenes. L'alcalde d'aquesta població, Marc Verdaguer, explica: “Per dins del poble continua estant prohibit que hi passin camions, això ho tenim molt clar, i no entenem que per dos-cents metres s'hagi pres una decisió que obliga els camions a buscar vies alternatives.”
Verdaguer es mostra força crític amb la mesura adoptada per l'Ajuntament de Vic: “El que no pot ser és que ens gastem més de dos milions d'euros de l'erari públic per fer una variant perquè hi passin els camions i al cap de poc temps els prohibim que hi circulin.” Verdaguer defensa que “s'ha de trobar una solució de consens i parlar-ne”, tot i que qui hi té l'última paraula és la Diputació de Barcelona, propietària de la variant, inaugurada el passat 17 de setembre.
La prohibició de treure trànsit pesant en horari nocturn del carrer Bon Aire és, però, una mesura temporal, en espera que la Diputació executi un projecte (amb un pressupost aprovat de 500.000 euros) per eliminar els sorolls d'aquesta via urbana.
Taradell hi diu la seva
Lluís Verdaguer, alcalde de Taradell, afegeix: “Valdria la pena que tots els alcaldes afectats ens asseguéssim, perquè la connexió de la C-17 i la C-25 al sud de Vic s'ha de tractar de manera conjunta i més àmplia.” La prohibició de l'Ajuntament de Vic ha tingut una afectació mínima a Taradell i “de rebot, més aviat”, però Verdaguer adverteix: “La ronda de Taradell també és municipal i també tenim dret a tallar-la, i si ho féssim s'hauria d'anar per la Fullaca, que no té cap sentit, tot i que no és la nostra intenció fer-ho.”
L'alcalde de Taradell confia que la Diputació faci les obres de millora previstes que minimitzin l'impacte dels vehicles pesants al carrer Bon Aire i que han d'incloure, entre altres coses, una filera d'arbres. De fet, la prohibició de pas nocturn als camions està prevista com “una solució per a uns mesos, temporal”, en espera que arribi la definitiva, que podria ser aquesta primavera que ve.
LA DATA
LA FRASE
S'ha començat a multar
La prohibició de deixar circular vehicles pesants entre les deu de la nit i les set del matí pel carrer Bon Aire de Vic va entrar en vigor el 13 de gener. Aquell dia es van començar a instal·lar senyals que així ho indicaven. Fins ara, la Guàrdia Urbana de Vic ha fet únicament una tasca informativa als camions, advertint-los de la prohibició. Amb tot, des de dimecres passat, 25 de gener, s'ha començat a multar els conductors que no fan cas de la norma i que, per tant, causen molèsties en el descans dels veïns del carrer Bon Aire. Com a mostra que l'Ajuntament de Vic no té un afany recaptatori en aquesta mesura, els primers dotze dies s'ha avisat però a partir d'ara se sancionaran els casos reincidents que facin cas omís dels senyals corresponents.