Nou servei de bus exprés entre Lloret, Vidreres i Girona
La nova línia entrarà en funcionament dilluns vinent, redueix el temps del viatge de Lloret de Mar a Girona en 15 minuts i el preu en un 60% respecte de les tarifes habituals si es compra la T-10
Els lloretencs que es desplacen habitualment a Girona disposaran a partir de dilluns d'una nova línia de bus més ràpida, còmoda i econòmica, l'Exprés.cat, que va presentar ahir a l'estació d'autobusos de Lloret el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, acompanyat de regidors del consistori lloretenc. Aquesta és la quarta línia de bus exprés que s'ha posat en marxa a les comarques gironines (l'E4), segons va explicar Font, i només falta per completar la xarxa el bus exprés de Blanes. El nou servei representarà una reducció de 15 minuts en el trajecte entre Lloret i Girona respecte de la resta de línies que cobreixen el recorregut, ja que només fa una parada, al centre de Vidreres.
Un altre dels atractius importants del nou servei és el preu, ja que els usuaris, si compren la T-10, passaran a pagar 2,75 euros per trajecte. Això vol dir que el preu d'anada i tornada serà el que estan pagant ara només per l'anada a Girona. A més, des del punt de vista de la qualitat, el nou bus disposa de Wi-Fi, està plenament adaptat a les persones amb mobilitat reduïda i tindrà servei de premsa. “Representa una millora molt important des del punt de vista del transport públic entre tota la comarca de la Selva i Girona; la gent de Lloret tindrà 15 minuts menys de viatge, i és una millora competitiva molt important”, va destacar Font. La nova E4 oferirà 34 expedicions els dies feiners, i 20 els dies festius i els caps de setmana. El primer bus de l'E4 sortirà de Lloret els dies feiners a les 7 h, amb un recorregut de 40 minuts fins a Girona. L'últim bus és a les 22.45 h. Les noves expedicions se sumaran als serveis de bus convencional, de manera que en total hi haurà 52 expedicions els dies feiners i 30 els caps de setmana i festius.
Estalvi considerable
Font va destacar que la rebaixa de preu representa una reducció de més del 60% respecte del que es paga ara. També va explicar que, com ha passat en la resta de línies de bus exprés, la Generalitat confia que el nou servei repercuteixi en l'increment de la demanda. “La majoria de les línies exprés que posem en servei estan creixent al voltant d'un 10%”, va explicar. Actualment es calcula que el corredor Girona-Lloret de Mar transporta anualment 180.283 usuaris, i l'augment del nombre de viatgers d'aquest servei, segons Font, no anirà en detriment de la resta de línies convencionals.
LA DATA
LA XIFRA
Un benefici per als estudiants
Els regidors Albert Robert i Antonio Lorente van destacar l'avantatge que tindrà el nou servei per als estudiants que es desplacen diàriament a Girona, que habitualment van primer en bus a Blanes per agafar el tren. Lloret de Mar i Blanes fa temps que volen integrar-se a l'ATM, de Barcelona, el servei integrat de rodalies que permet que tot el transport formi part d'una única xarxa. Font va dir que aquesta integració es preveu a tot el territori a finals del 2018 o principi del 2019, ja que la Generalitat descarta fer-ho gradualment. Amb tot, va destacar que amb el nou servei el preu serà el mateix que si formessin part de l'ATM. Per Font, la nova línia referma l'aposta pel transport públic, “en un àmbit com Lloret, densament poblat”. “El 2012 vam dissenyar les línies pensant en els corredors de màxima demanda. Tots responen a una necessitat evident de millorar les comunicacions”, hi va afegir.