Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

El tram del Corredor Mediterrani entre València i Castelló iniciarà la circulació de trens en proves el 20 de març

El ministre de Foment afirma davant els empresaris valencians que per al govern espanyol l'eix mediterrani és “una prioritat política, econòmica i social”

El ministre de Foment Íñigo de la Serna ha anunciat aquest dilluns que el tram del Corredor Mediterrani entre València i Castelló iniciarà la circulació de trens en proves el pròxim 20 de març. De la Serna ha fet aquest anunci durant la seva intervenció en la cloenda de l'Assemblea general de l'Associació Valenciana d'Empresaris, on ha afegit que la circulació en proves arribarà també a Múrcia a finals del 2017 així com al tram Antequera a Granada. Així mateix, s'ha compromès a posar en marxa el tram Tarragona-Vandellós durant el primer trimestre del 2018.

Durant la seva intervenció davant els empresaris valencians De la Serna ha dit que volia expressar de manera pública que per al govern espanyol el Corredor Mediterrani “és una prioritat política, econòmica i social”. El ministre ha dit a continuació que l'executiu espanyol podrà cometre errades però que té “tota la voluntat política d'accelerar al màxim els compromisos als territoris per on transcorre el Corredor”.

La visita de De la Serna a València arriba tres setmanes més tard que el ministre de Justícia Rafael Català assenyalés en una conferència a la capital valenciana que “s'ha exagerat una mica en relació amb la importància estratègica del Corredor Mediterrani”.

De la Serna defensa que el seu projecte és “realista”

El ministre de Foment ha dit davant els membre de l'Associació Valenciana d'Empresaris que el projecte del seu govern és “realista” després que en la concepció inicial es xifrés en prop de 50.000 milions la infraestructura, un pressupost que ha considerat “difícil de dur a la realitat”. De la Serna ha precisat que en l'actualitat hi ha 17.000 milions per al Corredor Mediterrani, dels quals 13.5000 es troben en execució.

El ministre ha explicat que les circumstàncies d'execució han estat difícils a causa de la complexitat tècnica i ha afegit que l'any de govern en funcions ha tingut un impacte negatiu per al Corredor Mediterrani. De la Serna ha defensat però que des que ha arribat al ministeri s'ha compromès a executar els trams que havien estat sotmesos a problemes tècnics i amb obres paralitzades.

“Ens comprometem a donar un impuls determinant a l'execució dels diferents trams, ratificant el nostre compromís i voluntat de donar-ho tot perquè pugui estar en marxa el més aviat, donant especial importància al trànsit de mercaderies”, ha indicat. Així mateix, ha recordat que la figura del coordinador del Corredor Mediterrani està a punt de ser designat, una de les demandes de l'empresariat, perquè serveixi d'interlocució amb el ministeri i els empresaris.

Ximo Puig reclama “un punt d'inflexió definitiu”

Durant l'acte de cloenda, el president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig ha defensat que “ara ha de ser el punt definitiu d'inflexió per no haver de justificar mai més la necessitat del Corredor Mediterrani”. Puig ha dit que fa gairebé un segle que es reivindica aquesta infraestructura i que “ha passat massa temps i no ha de passar més”.

En una línia semblant, el president d'AVE, Vicente Boluda, ha remarcat que cal segellar un pacte pel Corredor Mediterrani i “unir esforços per aconseguir-lo”, fent que tot l'estat “faci d'aquest projecte una realitat” .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.