Seguretat viària
Comencen a funcionar els dos nous radars de tram a l'N-II entre Capmany i Agullana
Els aparells controlaran la velocitat en una zona limitada a 80 quilòmetres hora
El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en funcionament aquest divendres els dos radars de tram nous de l'N-II entre Capmany i Agullana (Alt Empordà). Els aparells, que s'han instal·lat un en cada sentit de la marxa, controlaran la velocitat al llarg d'un tram de 2,92 quilòmetres, on el límit permès és de 80 quilòmetres hora. Aquests sistemes de control funcionen a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i calcula la velocitat mitjana per tal de comprovar si s'ha superat el límit permès. Segons un comunicat del departament d'Interior, “els radars pretenen reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir-hi la sinistralitat”.
Amb els dos nous radars de trams que es posen en marxa avui ja són 97,76 quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Actualment ja funcionen 17 dispositius com aquests i 9 estan instal·lats a la demarcació de Girona.
El SCT ha destacat que els radars de tram tenen diversos avantatges, ja que eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d'una via, obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram, són un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors, constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària. I a més, segons Trànsit, és un sistema que complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.