transports
El nou horari del bus a Barcelona no satisfà Manresa
La Generalitat anuncia les noves freqüències, que es posaran en marxa dilluns
Usuaris del Bages avisen que només Olesa de Montserrat es beneficia dels canvis i que encara falten millores
La Generalitat implementarà nous horaris a la línia de bus entre Manresa i Barcelona a partir de dilluns. La proposta, feta pública ahir, arriba després que la companyia que va assumir el servei el desembre, Hispano Igualadina (Monbus), hagi acumulat nombroses queixes d'usuaris i ajuntaments per falta de puntualitat i de places a les hores punta i per conductors que no se sabien el trajecte, entre altres motius.
Pel que fa a Manresa, es mantenen les expedicions que ja hi havia fins ara, en concret 36 fins a Barcelona i 35 pel viatge de tornada. Una de les novetats és que els busos que fan viatges directes de Manresa a Barcelona per l'autopista C-16 canviaran la seva ruta de sortida i passaran primer per l'estació i després per la plaça Valldaura i no al revés, com fins ara. Aquest canvi permetrà, segons la regidora de Mobilitat de Manresa, Olga Sánchez, reaccionar ràpidament en cas que faltin places per als passatgers que esperen a Valldaura i enviar un altre autobús des de l'estació. Aquests mateixos busos també canviaran la seva incorporació a la C-16. Fins ara es feia per Viladordis i a partir de dilluns es farà per Bufalvent.
Més novetats. Els busos directes de tornada a Manresa, que circulen per la C-55, s'aturaran a les dues parades de Monistrol de Montserrat. Fins ara no ho feien. A banda, la Generalitat ha retocat els temps de trajecte, ja que fins ara el que posava al paper no s'ajustava a la durada real del viatge.
Manresa, descontenta
La manresana Blanca Virós, de la plataforma d'usuaris, no està gaire contenta amb els nous horaris. Assegura que “la gran beneficiada” és Olesa, que “ha recuperat la freqüència de pas cada 30 minuts”. En canvi, diu, els viatgers de Manresa continuen tenint problemes de places, sobretot a primera hora del matí. Virós opina que el servei era molt millor quan l'oferia la UTE Bages Express, perquè “sempre estudiava les nostres reclamacions i les acabava implementant”.