Medi ambient

municipal

Arenys de Munt renta la cara a Can Jalpí per fer-lo atractiu

Es destinaran prop de 120.000 euros a fer millores al recinte de 7.000 m² de zona verda que des del 2001 hi ha a l'entrada del poble

El pla de millora inclou il·luminar la zona d'accés a les tirolines i nous jocs infantils

La zona verda de Can Jalpí d'Arenys de Munt s'ha de convertir en un revulsiu turístic. El govern ha iniciat un pla de millora per dinamitzar aquest espai públic que té a l'entrada del poble perquè es converteixi en un atractiu més del municipi. El regidor de Promoció Econòmica, Josep Sànchez (ERC), no amaga que el parc, que va passar a mans municipals fa més de deu anys, evidenciava “els estralls dels anys de crisi”.

El pla d'actuació preveu la millora de l'enllumenat amb una partida de 30.000 euros, que ha permès canviar els llums trencats del camí que és perpendicular a la riera. L'enllumenat es posarà de nou en altres punts com el camí que va des de l'arbre de Gernika fins a la zona de les tirolines de Jalpí Aventura.

A la zona de jocs infantils s'hi destinaran 20.000 euros. L'actuació respon a la demanda dels veïns, que així ho van triar en el pressupost participatiu. Aquest és un dels indrets del parc més concorreguts pel públic familiar i grups d'escolars.

L'altra partida important seran els 25.000 euros destinats a millorar infraestructures com ara les baranes de fusta, o a recuperar i netejar camins. Un dels rials que travessa el parc, on hi ha un petit pont de fusta, es desbrossarà. El regidor d'Obres, Àngel Castillo (ERC), explica que per fer el nou enllumenat esperen haver acabat els treballs de neteja que es fan al bosc que hi ha al costat del parc per mirar de frenar la plaga del Tomicus.

40.000 euros pels pins

La tala que ja s'ha començat a fer és visible per les piles de troncs que hi ha a tocar del bosc i la part del darrere on hi ha la urbanització de cases. L'afectació de la plaga és important en aquest sector, que amenaça les pinedes del parc, amb una zona boscosa de 13 hectàrees, així com la zona privada de bosc que correspon als veïns.

Per fer aquesta neteja l'Ajuntament ha signat un conveni amb l'associació de propietaris del Montnegre-Corredor i hi destinarà 40.000 euros, subvencionats en bona part per la Diputació, amb una aportació municipal de 4.000 euros.

Com a punt de dinamització del parc l'Ajuntament té pendent revisar la concessió per adjudicar de nou la guingueta que hi ha davant les fonts, al mig del parc. “Volem buscar un equilibri entre públic i privat perquè surti a compte invertir en l'estructura i fer més rendible el negoci perquè es pugui obrir tot l'any”, afirmava el regidor de Promoció Econòmica, que no descarta que aquest estiu l'equipament estigui encara tancat. Sí que reobrirà la zona del Far on es feien sortides en rucs, i ara s'ha donat la concessió a una empresa d'ensinistrament de gossos. L'oci es complementa amb sortides amb Segway que es fan dins el recinte.

LA XIFRA

7.000
són els metres quadrats que té la zona pública del parc que envolta el castell, que és del Grup Serhs.

LA FRASE

Volem un Can Jalpí cuidat i que sigui un pols d'atracció i que generi riquesa
Josep Sànchez
regidor de promoció econòmica d'Arenys de Munt (ERC)

Prova pilot per posar-hi la fira

Un cap de setmana ple d'activitats al parc de Can Jalpí amb la fireta que s'ha instal·lat com a prova pilot per temptejar la possibilitat de traslladar-hi la fira de la festa major que des de fa anys s'instal·la al polígon industrial. “Tenim tallats molts dies els carrers i mirem si pot funcionar un altre emplaçament”, afirma el regidor Josep Sànchez. Les dimensions del parc, de 7.000 m², permet fer-hi diverses activitats, comptant que molts s'hi desplacen caminant, perquè la zona d'aparcament és limitada. El punt d'informació de la Central rep a l'any 400 visitants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.