medi ambient
Netegen pistes i 8 hectàrees forestals a les Gavarres de restes de la nevada del 2010
L'actuació, sufragada per la Diputació i La Caixa, s'ha fet a la finca pública Camps i Armet, a Monells
La prioritat era reduir el risc d'incendi i reobrir camins tallats
La Diputació de Girona i l'Obra Social La Caixa han enllestit, gairebé un any i mig després de la gran nevada del 8 de març del 2010, la neteja de 8,5 hectàrees de sotabosc i 2,5 quilòmetres de pistes forestals a la finca pública Camps i Armet, al massís de les Gavarres.
L'acumulació de neu va deixar una gran quantitat de branques seques i troncs trencats dins del bosc, amb el conseqüent risc de propagació d'incendis i plagues. Els treballs per reobrir les pistes obstaculitzades per la caiguda d'arbres també havien deixat nombroses restes vegetals acumulades a tocar dels camins.
En total, s'han invertit 48.000 euros per habilitar franges de seguretat als marges de les pistes principals i secundàries del bosc de Les Brugueres i Can Batlle, que comuniquen el nucli de Monells amb l'interior del massís, els camps de conreu adjacents i els equipaments rurals propers. A més s'ha netejat la franja perimetral del bosc del Turó de la Pedrera, on hi ha diverses instal·lacions ramaderes.
Les actuacions del projecte, que inclou la trituració de les restes, les han fet deu persones de la Fundació Drissa i de la Fundació Oscobe, dedicades a la inserció laboral de persones en risc d'exclusió social.
LA XIFRA
La CNT-AIT alerta de les retallades de bombers i punts de guaita
La Confederació Nacional del Treball (CNT-AIT) del Baix Empordà va criticar ahir el Departament d'Interior per haver justificat la retallada de recursos del cos de Bombers de la Generalitat i el nombre de punts de guaita “amb arguments d'economia i eficàcia”. Pel sindicat, incendis forestals com els de Vilopriu, l'any passat, i el més recent a Rabós són “exemples inequívocs de les conseqüències de no tenir personal als punts de guaita”. En aquest sentit, defensen que surt més a compte disposar de personal que detecti a temps una columna de fum que no pas haver d'invertir “una enorme despesa mobilitzant una gran quantitat d'helicòpters, hidroavions i camions, també afectats per les retencions de l'autopista”. I sostenen que les càmeres de videovigilància no són tan efectives.