Medi ambient

JORDI FIGUERAS

PILOT D'ENDURO

“Pots criticar, però si saps de què parles”

El pilot de la Bisbal ha rebut al·legacions de veïns contraris al seu camp de pràctiques, a Sant Sadurní de l'Heura

Falta el vistiplau final d'Urbanisme, però sosté que tots els informes són favorables, també el de sorolls

Decebut
Figueras està dolgut amb el rebuig que sovint provoca el seu esport. Pilot de l'equip gironí Gas-Gas, i tot i el seu inici tardà en les disciplines, ha estat campió català de motocròs, subcampió estatal de cros s-country i campió dels sis dies internacionals d'Enduro.

En els últims mesos, el motorista bisbalenc ha vist com els veïns del mas on viu el seu pare i s'entrena cada setmana, a Sant Sadurní de l'Heura, s'oposaven a la regularització de la pista pel soroll.

Ja ha acabat tots els tràmits?

Falta l'últim: l'aprovació de la Comissió d'Urbanisme. Però tots els documents i proves són correctes, fins i tot la de soroll.

També la va superar?

Amb set motos alhora, des de casa dels veïns que han fet les al·legacions, es van mesurar 34 decibels, i el límit màxim serien 55.

Fa anys que hi entrena?

Deu anys, més o menys. Però em va saber greu que diguin que és un circuit, perquè en realitat és un camp amb quatre revolts, pedres i obstacles. El bàsic per entrenar.

Què ha de fer, un motorista d'elit, per entrenar?

Hi ha pocs circuits, no pots circular pels camins i ni tan sols no ho pots fer lliurement a la teva finca, on fa setmanes que no puc entrenar. En molts altres països, en canvi, l'esport està ben vist, valorat, i no hi ha tants problemes. A Bèlgica, per exemple, els boscos són sagrats i no s'hi circula, però hi ha moltes facilitats per practicar motocròs en àrees limitades.

Els veïns creien que podrien fer-hi un circuit privat obert al públic?

La gent és lliure de criticar, però ha de saber de què parla. Mai no ens hi hem posat a les 7 del matí, i és un camp d'entrenament per a mi i els meus germans. Si algun cop hi som més, és perquè provem peces. I si un dia em ve a veure un fan o un amic, els he de fer fora?No és cap negoci, només és el lloc on he d'entrenar per poder fer bé la meva feina.

Motos i natura són compatibles?

M'estimo la natura i la muntanya com molta altra gent. Les motos estan homologades, tenen silenciadors, reducció d'emissions i rodes especials per no erosionar el ferm dels camins.

L'afició s'està perdent?
A més multes i controls dels forestals, menys motos venudes. En altres països, qui practica aquest esport pot arribar a ser un ídol, i aquí, per a alguns, sembles un delinqüent.
Quina seria, per vostè, la solució?
Estaria bé que hi hagués una xarxa potent de parcs d'off-road perquè els aficionats no haguessin de transitar pels camins.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.