Alella aposta per un tram baix de la riera no subterrani i naturalitzat
La Diputació els lliura un estudi, però el consistori no disposa ara de finançament
La Diputació calcula el cost dels treballs en 537.000 euros. Tot i això, l'execució no està clara, ja que aquesta no és una obra prioritària del govern municipal, que amb fons municipals té intenció d'executar abans la urbanització de la part que hi ha entre Can Lleonard i el pont de l'autopista. Però és una clara declaració d'intencions: «Això suposa que Alella ha assumit que aquest tram de la riera no ha de ser subterrani», explica el primer tinent d'alcalde i regidor de Medi Ambient i Urbanisme, Àlex Asensio (ERC-LG). En cas que s'acabi concretant, Alella mantindria naturalitzades la part inferior i també la superior, que, des de fa unes setmanes, està en obres. Aquest tram, entre el carrer de les Heures i el de Maria Estrada, ja es va canalitzar, i ara es treballa per mantenir, en certa manera, l'aspecte que oferia fa unes dècades. Per això, les obres, finançades amb els FEIL, consisteixen a fer un passeig de sauló i plantar una filera de plataners.
A la part inferior, l'estudi de la Diputació preveu actuacions per millorar la capacitat de drenatge i la funció d'ecosistema fluvial. Per aconseguir-ho, proposa la protecció dels marges i la substitució de les espècies no habituals per la vegetació pròpia de les rieres. Així doncs, el projecte preveu la plantació de més de 3.200 exemplars de diverses espècies com ara saücs, àlbers, magraners, tamarius africans, llorers o alocs. Aquest plantejament entra en conflicte amb la voluntat dels veïns de la zona, que s'han manifestat a favor d'una urbanització que permeti travessar-la de banda a banda.
L'Ajuntament ja ha demanat un ajut econòmic a la Diputació de Barcelona per a l'execució de l'obra. No obstant això, ara es fa difícil predir quan començaran a notar-se aquests canvis.