vallès occidental
El consorci de Collserola s'oposa al vial de cornisa projectat el 1976
L'assemblea general del Consorci del Parc de Collserola ha acordat aquesta setmana adherir-se a la petició conjunta feta pels ajuntaments de Sant Cugat del Vallès, Molins de Rei i Cerdanyola l'octubre passat perquè la carretera del pla general metropolità (PGM) del 1976, coneguda com el vial de cornisa, que hauria de creuar la serra de Collserola des de Molins de Rei fins a Cerdanyola, deixi de ser una amenaça abans de l'estiu.
L'objectiu és el de modificar el PGM i desafectar aquesta infraestructura perquè es protegeixin els terrenys d'especial interès del Parc Natural de Collserola amenaçats per una carretera de setze quilòmetres de llarg i que havia de tenir dos carrils per sentit. Els municipis argumenten que ja no és necessari aquest vial perquè ja hi ha infraestructures que supleixen les comunicacions entre les autopistes AP-2 i la C-58.
L'acord també inclou anul·lar l'anomenat vial d'enllaç, una carretera de 4,5 quilòmetres a la zona de Sant Cugat que ha de servir per enllaçar les autopistes AP-7, a l'altura de mas Gener, i l'E-9, a la Floresta.
L'assemblea també es va adherir a la demanda expressada per diversos ajuntaments d'instar el govern català a complir el decret de declaració de Collserola com a parc natural i a elaborar un pla especial de protecció i medi natural que s'aprovi abans del 30 d'octubre del 2012.