L'asfaltatge del camí pel mig del Montseny avança amb l'informe ambiental
L'Ajuntament argumenta que asfaltar el camí de les Illes reduiria vuit minuts el trajecte entre Montseny i Viladrau
Els opositors ja han presentat al·legacions
La pavimentació del camí del Montseny entre el càmping Les Illes i Sant Marçal que planeja l'Ajuntament de Montseny (Vallès Oriental) escurçaria el temps de recorregut entre aquest poble i Viladrau (Osona) en 8,3 minuts amb la velocitat màxima permesa de 30 km/hora. Aquesta dada s'inclou en la declaració d'impacte ambiental que l'Ajuntament ha lliurat a la direcció general de polítiques ambientals del Departament de Territori i Sostenibilitat, que era un tràmit obligatori abans de poder engegar les obres. De moment, la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny ja ha presentat una al·legació.
El temps de recorregut que s'estalviaria entre diversos llocs del Montseny és un dels arguments que presenta l'Ajuntament per justificar la necessitat de pavimentar el camí en un tram de 3,7 quilòmetres, cosa que permetria millorar la connexió de les dues carreteres principals que travessen el parc natural del Montseny, la que va de Palautordera a Seva
i la que va de Sant Celoni
a Viladrau. El document municipal defensa que seria un element que milloraria la qualitat de vida dels habitants del parc, però la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny troba que el temps de reducció del viatge no és suficient per justificar els costos econòmics i ambientals de l'obra, que té un pressupost de més de 300.000 euros.
Els contraris al projecte han demanat al Departament de Territori de la Generalitat que rebutgi l'obra i han alertat que l'asfaltatge del camí podria tenir un efecte crida en els visitants que rep el Montseny. Els opositors assenyalen també que al tram del camí que es pretén pavimentar no hi viu ningú de manera permanent. La coordinadora també rebutja l'argument que l'obra desviaria part del trànsit de vehicles per la carretera entre la Costa i Santa Fe, passant pel coll de Santa Helena, perquè considera que seria traslladar els impactes negatius del trànsit, com el soroll i la contaminació, a una zona qualificada de reserva natural, la qualificació de màxima protecció dins del parc del Montseny, com és la capçalera del riu Tordera.