Medi ambient

Inversió de 25 milions en vies verdes els cinc anys vinents

La Generalitat i la Diputació coordinen una agenda per crear 143 nous quilòmetres i finançar-ne bona part amb els fons europeus Feder

Hi haurà una inversió de 4,5 milions aquest any

El Departament de Territori i la Diputació de Girona van presentar ahir oficialment l'agenda conjunta que han establert per fer 143 quilòmetres de vies ciclistes a la demarcació els cinc anys vinents, amb un pressupost global de 25 milions d'euros, bona part dels quals confien finançar amb fons europeus Feder.

La part de la Generalitat –ja avançada per aquest diari el 17 de març– són sis noves vies que sumen en total 77,1 quilòmetres i tenen un cost de 20 milions. Començrà aquest any amb una inversió de 4,5 milions, que es destinarà al primer tram de l'ampliació de la via ciclista del Ter, a Sant Joan de les Abadesses; al tram Figueres-Villamala de la via ciclista a l'entorn de la C-31; al nou carril bici Riudellots-Campllong, i a la senyalització de la ruta cicloturística que seguirà l'eix transversal. La resta de treballs es programaran progressivament i es miraran de cofinançar amb els Feder. Tot i això, sí que s'avança que es vol que el 2017 es faci un primer tram de la via ciclista Costa Brava Centre; la via ciclista de Santa Pau, i també la via ciclista entre Breda i l'estació de tren de Riells-Viabrea.

Pel que fa als projectes de la Diputació i el Consorci de les Vies Verdes, són tres eixos –el Girona-Banyoles-Serinyà, l'Olot-Ripoll i el Ripoll-Campdevànol– que sumen 65,7 quilòmetres i tenen un pressupost global de prop de cinc milions. Es confia sobretot en els Feder per poder-los tirar endavant, atès el desinterès de l'Estat els últims anys, que ha fet que alguns dels projectes faci una dècada que esperen al calaix, segons van destacar tant el president del Consorci, Albert Gómez, com el de la Diputació, Pere Vila. Els fons Feder es farien càrrec del 50% del cost, els ajuntaments dels 25% i la Diputació, de l'altre 25%. De moment, però, l'ens provincial ja destinarà 183.000 euros aquest any a començar el primer eix amb un tram de via verda entre Girona i Sarrià de Ter.

A banda, el Consorci de les Vies Verdes està estudiant desdoblar la ruta Pirinexus per la part nord i fer una connexió transfronterera a la zona del cap de Creus i l'Albera. Es faria mitjançant el programa Poctefa.

En global, l'ampliació de vies verdes prevista pels cinc anys vinents beneficiarà directament 38 municipis. A més, permetrà –gràcies al Girona-Banyoles-Serinyà– que el Pla de l'Estany s'incorpori a la xarxa i només quedarà la Cerdanya sense rutes ciclables. El conseller de Territori, Josep Rull, va remarcar que la inversió en vies verdes “és de les que tenen un nivell de retorn social i econòmic més important”, i el secretari d'Infraestructures, Ricard Font, va destacar el Consorci de les Vies Verdes com a “model a seguir a tot Catalunya”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona