Infraestructures i serveis

Tornen les cues a l'N-340 sense solució aparent a la vista

Els alcaldes han demanat una reunió urgent amb els consellers de Territori i Sostenibilitat i d'Interior per conèixer la situació actual

Continuen demanant la gratuïtat de l'AP-7 per reduir la densitat en aquesta via

El temps per trobar una solució s'està esgotant

Arriba Setmana Santa i l'N-340 recupera el seu viacrucis particular. Malgrat la suposada proposta que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va enviar al Ministeri de Foment el mes de febrer, els ajuntaments afectats no han rebut cap tipus d'informació ni de la Generalitat ni de l'Estat. És per això que els alcaldes que formen part del conegut Pacte de Berà han decidit demanar una reunió urgent als consellers Josep Rull –Territori i Sostenibilitat– i Jordi Jané –Interior–, després de la reunió que van mantenir a Tarragona el 21 de març, juntament amb la Federació Empresarial d'Autotransport.

Els alcaldes del Penedès, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, afectats per l'N-340, juntament amb el col·lectiu de transportistes i les plataformes veïnals, consideren que la solució real al problema passa per la gratuïtat de l'autopista AP-7. Tots els col·lectius afectats asseguren que l'única alternativa a la gratuïtat és la finalització de l'autovia A-7, o alguna altra proposta que garanteixi una via gratuïta, fluïda i segura per al trànsit que es desplaça per aquesta zona.

La suposada proposta que la Generalitat va enviar a Foment el mes de febrer i que va transcendir només a través dels mitjans de comunicació recollia una reducció dels peatges per als professionals del transport i l'obligatorietat de traslladar els camions per l'autopista AP-7.

Resposta del territori

La idea de la Generalitat no va tenir una bona acollida entre la federació de transportistes ni entre els col·lectius veïnals, però alguns alcaldes com el del Vendrell, el socialista Martí Carnicer, ho va veure com un punt de partida. Carnicer veia en la proposta de la Generalitat alguns punts febles i així ho va manifestar en la conferència sobre l'estat de la ciutat que va fer el 7 de març, convidat pel Col·legi de Periodistes de Tarragona. Segons ell, s'havia de resoldre el frec amb les demandes dels transportistes i els veïns, i s'havia de trobar una solució tècnica al coll d'ampolla que es produïa a la Punta de la Móra.

Carnicer advertia, a principi de març, que “el temps per trobar una solució s'està esgotant”. Altres alcaldes no ho diuen manifestament, però sí entre línies. L'alcalde de Calafell, Ramon Ferré, considera que no es pot tolerar aquesta situació: “Ningú no mou fitxa, els ajuntaments no tenim cap proposta sobre la taula i volem respostes a les nostres demandes. Per això, volem que la Generalitat ens expliqui què està passant.” En el cas de l'Arboç, l'alcalde, Joan Sans, recorda que ells a més de demanar una solució a la densitat de trànsit volen que es busqui un traçat alternatiu per a aquesta via, ja que és l'únic municipi de la demarcació de Tarragona on l'N-340 divideix el nucli urbà. Això genera molts problemes de sorolls, contaminació, i accidents amb vianants. Precisament, al febrer, van instal·lar un semàfor que fa incrementar les cues però que Sans considera imprescindible per garantir la seguretat dels ciutadans.

Calafell es planta contra la cruïlla de peatges

Els veïns de Calafell són igualment bel·ligerants contra el peatge de la C-32, un dels més cars del país. Consideren inadmissible que un municipi turístic estigui castigat per la C-32 i l'AP-7.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.