municipal
mobilitat
Aparcar a la platja de Badalona seguirà sent gratis aquest estiu
El pla per dotar tant el litoral badaloní com el centre de la ciutat de més zona blava i d'àrees verdes es començarà a implantar a la tardor
L'Ajuntament obrirà una oficina de mobilitat per atendre els veïns afectats
Badalona seguirà sent una de les poques platges on durant l'estiu s'hi podrà estacionar de manera gratuïta. Això sí, aquesta serà la darrera temporada de platja en què estacionar-hi el cotxe sortirà de franc, sempre que es trobi lloc. L'ampliació de la zona blava als carrers més a la vora del centre i a gairebé tot el litoral i la implantació de l'àrea verda no començarà fins a la tardor, segons ha confirmat el regidor d'Espais Públics, Francesc Duran (Guanyem Badalona en Comú).
Durant aquestes setmanes, el govern municipal (Guanyem, ERC i ICV-EUiA) vol afinar més el pla presentat a la ciutadania, un fet que ha obligat a alentir els objectius fixats en el pla de mobilitat en matèria de regulació de l'aparcament. “El conjunt de la proposta és complexa i això ens obliga a donar-nos un marge per negociar amb tots els sectors afectats”, explica Duran. A més, l'habilitació per primer cop a la ciutat d'àrees verdes amb preferència per al veïnat també obliga a modificar l'ordenança de circulació.
La voluntat del govern és desplegar a la ciutat unes 2.200 places de zona verda, distribuïdes al llarg del districte 1. Els residents hauran d'abonar una tarifa anual de 48 euros si volen fer-ne ús. Per a la resta de vehicles, el cost serà de 2,80 euros l'hora. Quant a la zona blava, l'executiu ha anunciat que s'ampliarà el nombre de places actual als barris del Progrés, el Centre i Casagemes, passant de les 500 que hi ha senyalitzades a unes 750, a les quals s'afegiran un centenar al barri de Coll i Pujol i la zona blava del litoral, inclòs l'aparcament a tocar de l'estació de Renfe. A més, al barri del Manresà, a la frontera amb Montgat, s'ha dibuixat una àrea d'aparcament exclusiva per a veïns.
El regidor d'Espais Públics ha confirmat que aquest serà el darrer estiu que aparcar a la platja no tindrà cost, a excepció de la petita àrea blava del Manresà, ja que tampoc s'hi habilitarà cap zona de pagament provisional. Els propers mesos també han de servir per resoldre qüestions que plantegen dubtes. Per exemple, s'estudia com resoldre la demanda dels comerciants que no resideixen a la zona. Probablement disposaran d'un distintiu similar al dels veïns, però cal concretar-ne el cost. També cal prendre una decisió sobre casos minoritaris però no menors, com ara el qui viu al districte 1 però condueix un cotxe d'empresa que paga l'impost en una altra ciutat o els veïns que estan empadronats al municipi on tenen la segona residència.
D'altra banda, Duran ha anunciat que, en paral·lel a la implantació de les noves àrees de pagament, l'Ajuntament habilitarà una oficina de mobilitat i seguretat viària. Inicialment s'ocuparà sobretot de les qüestions relacionades amb les noves zones d'aparcament (expendrà, per exemple, les targetes del veïnat), però la voluntat és que assumeixi qualsevol tema relacionat amb la matèria.
LA XIFRA
LA FRASE
Els veïns demanen bonificacions
Les associacions de veïns del districte 1 han elaborat un llistat de dubtes i suggeriments respecte als plans del govern pel que fa a l'aparcament. Després els han posat en comú i els han traslladat a la regidoria d'Espais Públics. Conxita González, presidenta de l'AV Centre, explica que els veïns han sol·licitat al govern bonificacions en la quota de 48 euros anuals que hauran d'abonar per fer ús de la zona verda (es demana per exemple que descompti no acumular multes de trànsit) o que es reforci l'arribada al districte en transport públic. El regidor d'Espais Públics ja ha garantit que Tusgsal reforçarà durant l'estiu les línies d'autobusos que acosten els ciutadans fins a la platja.
Des de la Taula de la Mobilitat, Roger Melcior reivindica que el pla que implantarà l'Ajuntament sigui més ambiciós i no es limiti només a pintar línies blaves i verdes. “Hi ha carrers on s'ha previst habilitar àrees d'aparcament quan el primer que s'hauria de fer és ampliar les voreres”, sosté. També reclama una aposta més ferma pels carrils bici, ja que, segons ell, es pintaran places en espais on està previst fer un carril per a bicicletes, i insisteix en la necessitat de seguir reforçant el transport públic.