Infraestructures i serveis

Infraestructures

La Generalitat exigeix concrecions al coordinador del Corredor Mediterrani

El ministeri de Foment reuneix a València els territoris i els ports per on ha de transcórrer la infraestructura per fer seguiment de l’estat del projecte

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha reclamat aquest dimecres al coordinador del Corredor Mediterrani, Juan Barios, “concrecions” sobre la implantació de l’ample estàndard en el conjunt de la part catalana de l’eix ferroviari i, en especial, quina previsió hi ha sobre el tram entre Barcelona i Castelló de la Plana. Així ho ha explicat Font en declaracions als mitjans moments abans de participar en la reunió que el ministeri de Foment ha convocat a València entre el coordinador estatal del projecte, representants dels territoris per on ha de transcórrer la infraestructura , els ports així com el coordinador europeu del Corredor Mediterrani, Laurens J.Brinkhorst.

El representant català ha manifestat que demanarà Barios explicacions al voltant d’una sèrie d’inconcrecions. En particular s’ha referit a la implantació de l’ample mixt entre Vandellòs i Tarragona i ha reclamat que seria “inacceptable” que no fos en doble via. Així mateix, ha afegit que seria “igualment inacceptable” un nou retard entre Vandellòs i Castelló de la Plana i ha considerat “una mala notícia” no conèixer quan arribaran els accessos ferroviaris als ports de Barcelona i Tarragona.

Font ha indicat que una altra inconcreció ve derivada de la rescissió del contracte entre Castellbisbal i Tarragona, que fa que no es coneixi en quin moment s’implantarà l’ample estàndard en el conjunt de la part catalana del Corredor Mediterrani. En aquest sentit, ha dit que preguntarà “dades i concrecions, i sobretot preguntar quan estarà l’ample estàndard des de Barcelona a Castelló i des de Castelló a Barcelona”.

Al respecte, ha indicat que el conjunt de l’economia del Corredor Mediterrani porta molts anys demanant concrecions i les notícies que arriben sempre són d’incompliment i endarreriments. Preguntat sobre el fet que a la reunió també hagin acudit representants d’altres territoris que no es corresponen amb el litoral mediterrani, com l’Aragó o Castella-la Manxa, Font ha dit que en cap cas la reunió ha de ser excloent i que “Això va de qui som, sinó de què fem, quan ho fem i de quina manera”.

De la seva banda, la consellera valenciana de Territori, María José Salvador, ha remarcat la importància que València aculli la primera taula de coordinació del projecte i ha afegit que aprofitarà per reclamar explicacions sobre els endarreriments i conèixer quina serà la solució després de la rescissió dels contractes. Salvador ha indicat que explicitarà a Foment què entén per Corredor Mediterrani , exclusiu dels territoris litorals, des d’Andalusia fins a Catalunya.

Foment assenyala el seu “compromís inequívoc” amb el Corredor

També en declaracions als mitjans, el coordinador del Corredor Mediterrani Juan Barios ha explicat que la reunió d’aquest dimecres s’ha convocat amb l’objectiu d’oferir “transparència” i fer “un seguiment conjunt” de la infraestructura de manera oberta amb intervencions dels ports i dels representants dels territoris, on puguin posar sobre la taula les qüestions que considerin “per donar resposta o analitzar-les en el cas que sigui necessari”.

Sobre el fet que Foment hagi convidat també l’Aragó o Castella la Manxa, Barios ha explicat que la reunió és una rèplica de les que convoca la Unió Europea, i ha defensat que la prioritat “inequívoca” del govern espanyol és el Corredor Mediterrani i que això es reflecteix en els Pressupostos generals de l’Estat, amb una consignació de 3.123 milions d’euros en el període 2017-2020 per actuacions al ramal litoral.

En relació amb la rescissió dels contractes entre Castellbisbal-Martorell i Vandellòs-Castelló, Barios ha indicat que estan en procés de rescissió i s’ha remès a les paraules del ministre de Foment, indicat que a mesura que es vagin prenent les decisions es posaran en coneixement.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia