Sospiten de les condicions del servei de Monbus
CCOO assegura que no sempre es respecten les condicions laborals
El sindicat acusa la Generalitat de ser permissiva amb la companyia de transport
L’incendi d’un autocar de l’empresa Monbus Hispano Igualadina el 27 de maig, al Bruc, ha tornat a plantejar les condicions en què es presta el servei de transport de viatgers per carretera a la línia Igualada-Barcelona i a la resta de les que gestiona l’empresa gallega.
El coordinador del sector de carretera del sindicat CCOO, Carlos Pellejero, admet que “comença a ser preocupant, perquè no és la primera vegada que es crema un bus en aquesta línia”. Tot i que reconeix que no poden saber si fan un bon manteniment, assegura: “És evident que passa alguna cosa.”
Entre les irregularitats que el sindicat posa damunt la taula hi ha les condicions laborals dels conductors, que “no sempre es respecten”. Carlos Pellejero explica que “a vegades el vehicle no porta el tacògraf per registrar-hi la jornada, que els conductors primer fan servir un tacògraf digital i després fan serveis amb tacògraf analògic, i que llavors és molt difícil controlar les dades”.
El representant sindical dona “el benefici del dubte” a l’auditoria engegada per la Generalitat. Amb les repetides denúncies prèvies “no hem tingut gaire sort” hi afegeix. Com a exemple, Pellejero posa la resposta a una denúncia per portar passatgers drets, que “no passava res si el vehicle no superava els 80 km/h, però el problema és que ningú no ho comprova”.
El representant sindical adverteix que les condicions es reprodueixen a les línies que va assumint, com ara la de Manresa-Barcelona, on “el plec de clàusules diu una cosa i després presta el servei com li dona la gana” i hi afegeix: “L’empresa no va acceptar la subrogació dels treballadors de l’anterior companyia i la Generalitat li va permetre.”
Pellejero també ha avisat la patronal del sector, perquè “amb aquesta competència, en què l’administració li deixa fer de tot, tenen el futur fosc”.