recollida d'escombraries
Acord al Berguedà per a una nova gestió dels residus
Els 31 municipis acorden anar junts cap a un nou sistema que s’adaptarà a la realitat de cadascun d’ells
El model penalitzarà els pobles que menys reciclin
Els 31 municipis del Berguedà estan disposats a transformar la comarca en un lloc més sostenible i compromès amb el reciclatge. Ahir, dimecres, a la tarda els alcaldes van arribar a un acord per implantar un model de gestió d’escombraries comú en tots els municipis. El nou sistema farà que Gironella, Puig-reig, Casserres i Olvan –els quatre municipis que fins ara gestionaven una part de la recollida pel seu compte– passin a formar part de l’entramat comarcal al 100%. A banda, el consens també evita que Avià es desmarqui del Consell Comarcal i impulsi un sistema autònom tal com havia anunciat en els darrers mesos.
Segons va explicar el president del Consell Comarcal, David Font, just després del Consell d’Alcaldes celebrat ahir a Bagà, el nou sistema s’adaptarà a la realitat de cada municipi. Hi haurà pobles que tindran un model porta a porta al 100%, d’altres que funcionaran amb un sistema d’illes ecològiques i uns altres que es basaran en un model mixt que combinarà els dos anteriors.
Illes modernes
Un dels grans objectius dels alcaldes amb aquest nou sistema és que “els berguedans se sentin seu el model, ja sigui per fer un bé al medi ambient o perquè no els toquin la butxaca”. En aquesta línia, les illetes ecològiques que s’instal·laran en alguns municipis seran tancades i només s’hi podrà entrar amb un codi que tindrà cada habitant a títol individual.
La implantació del nou model, va dir el president, demana una inversió d’uns 3 milions d’euros anuals, però no l’assumeix el Consell, sinó les empreses que el despleguin a la comarca. A banda, no incrementarà el cost per als ciutadans. “Sí que valdrà més la recollida, però recuperarem més diners per l’increment del reciclatge”, va assegurar Font.