Calldetenes i Sant Julià estrenen dues obres cabdals
La variant de Calldetenes resol una reivindicació històrica i permetrà treure un gran volum de trànsit del municipi
Sant Julià també millora la mobilitat amb el nou accés a l'eix transversal
Osona va viure ahir un dia intens pel que fa a obres que han de permetre millorar la mobilitat de vehicles en el territori, i els grans protagonistes van ser els municipis de Calldetenes i Sant Julià de Vilatorta. Veïns geogràfics, van compartir jornada d'inauguració amb la posada en funcionament de la variant a Calldetenes i l'obertura del nou accés a l'eix transversal a Sant Julià de Vilatorta. Més enllà del dia d'estrena, els dos projectes tenen elements comuns, com per exemple el fet que han de permetre treure volum de trànsit –principalment de camions de gran tonatge– del centre dels municipis, milloraran la connexió amb el territori i aportaran qualitat de vida als seus veïns, sobretot en futures actuacions derivades d'aquesta nova infraestructura. En els dos actes d'inauguració hi van ser presents el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la presidenta de la diputació, Mercè Conesa, els alcaldes de Calldetenes i Sant Julià de Vilatorta, així com una àmplia representació institucional de la Diputació i d'altres ajuntaments de la comarca.
La jornada va començar a Sant Julià de Vilatorta, on l'alcalde, Joan Carles Rodríguez, va repassar la cronologia d'un projecte que ve de lluny: “El nou enllaç resol el pas de camions pel centre. Era un projecte bàsic que servirà per millorar la vida dels vilatortins i fer arribar nous serveis al poble.” Mercè Conesa va destacar la voluntat de la Diputació per col·laborar amb la Generalitat a l'hora de portar a terme obres que millorin el benestar de les persones: “Volem millorar les connexions del territori a tots els nivells”, va explicar la presidenta de la Diputació. L'obra ha tingut un cost de 2,6 milions d'euros.
El primer gran canvi
Tot seguit, l'activitat es va traslladar a Calldetenes amb l'obertura de la variant que ha de permetre reduir el pas de 16.000 vehicles diaris –dels quals hi ha 800 camions– del centre del poble: “No és un capritx, és una necessitat. Unim el poble i engeguem un procés per pacificar el centre de la població”, va remarcar l'alcalde, Marc Verdaguer. Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, va destacar la importància de l'obra, que ha tingut un cost de 2,3 milions d'euros, tant per a la població com per a la comarca: “S'ha invertit molt en l'eix i cal donar-li el màxim recorregut. En el cas de Calldetenes, ajudem a tancar una ferida que partia el poble per la meitat.”
Un cop oberta la variant, Calldetenes engega un procés que ha de culminar amb la descongestió del carrer Gran i l'avinguda Pau Casals. La Diputació i l'Ajuntament ja han començat a treballar en la redacció del projecte per fer més amable per a les persones aquesta zona.