Infraestructures i serveis

infraestructures

La Generalitat adjudica la redacció del tercer tram per ampliar l'autopista C-58

Es tracta de l'eixamplament i la prolongació d'una calçada lateral en sentit Terrassa

Les obres començaran el 2017 i tindran un cost global de 35 milions

Els projectes dels tres trams de l'ampliació de la C-58 entre Terrassa i Sabadell ja estan en procés de redacció perquè, al llarg del 2017 i amb un pressupost global de 35 milions d'euros, comencin les obres amb què el Departament de Territori i Sostenibilitat pretén descongestionar una de les principals vies catalanes que connecten el Vallès Occidental amb el Bages i per la qual passen diàriament uns 160.000 vehicles.

La Generalitat ha adjudicat la redacció del projecte del tram situat entre Sant Quirze i Terrassa, a on es vol eixamplar i prolongar una calçada lateral en direcció a la cocapital vallesana. Es tracta d'una de les obres prioritàries per a Territori per resoldre “el coll d'ampolla” de la C-58, com ho va definir el mateix conseller Josep Rull a principi d'any al Parlament. Amb aquests tres projectes, la Generalitat abandona l'antiga proposta de construir calçades laterals a l'autovia entre Terrassa i Cerdanyola.

A la zona on s'actuarà amb aquest projecte es produeixen retencions importants, sobretot en les hores punta, ja que només resta un carril per continuar cap a Terrassa després de passar l'enllaç cap a Sant Quirze i avançar cap al següent enllaç que porta cap a Terrassa est i que suposa l'entrada i sortida de vehicles. Amb les obres es preveu prolongar la calçada lateral que hi ha al costat d'una benzinera i que té una longitud de 950 metres.

El projecte

Es tracta d'una ampliació d'uns 850 metres en direcció nord i d'uns 2.300 en sentit sud que faran que hi hagi dos carrils de circulació a la part compresa entre el polígon dels Bellots i Terrassa est. Amb el nou lateral s'aconseguirà separar el trànsit que avança cap a Terrassa i el que se'n va cap a Rubí o els polígons de la zona. La prolongació d'aquesta calçada lateral cap al nord comportarà la construcció d'un nou viaducte sobre la riera de les Arenes, d'uns 130 metres de longitud.

Els altres dos projectes previstos plantegen fer un tercer carril entre Sant Quirze i Sabadell, i aposten per crear un carril de drenatge entre el polígon de Sant Pau de Riu-sec –ja inclou una zona comercial on hi ha la botiga Ikea i on s'havia de desenvolupar una nova àrea empresarial que, de moment, està aturada– i la connexió amb la B-30.

LA XIFRA

160.000
vehicles
passen diàriament per l'autovia C-58, per la qual cosa s'ha projectat la nova ampliació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.