Adif acaba l'estructura del viaducte de la riera de Caldes, a la Llagosta
Adif ha finalitzat la construcció de l'estructura del viaducte sobre la riera de Caldes, a la Llagosta, i que s'inscriu en el tram Montcada i Reixac- Mollet del Vallès de la línia d'alta velocitat.
El viaducte té una longitud total de 105 metres distribuïts en 3 ventalls entre 30 i 45 metres de llum. El tauler té una amplada de 14 metres en la llosa superior i de 6 metres en la llosa inferior i està format per una secció del tipus calaix de formigó. L'estructura està recolzada en dos estrips i dues piles i ela cimentació profunda està integrada per pilots de 1,8 metres de diàmetre.
Un cop s'hagin acabat els treballs en el viaducte, es realitzaran les proves de càrrega, tant l'estàtica com la dinàmica. La primera consisteix en la comparació de les deformacions teòriques i reals que experimenta el tauler quan es carrega amb una sèrie de camions disposats en diferents posicions sobre ell mateix i la segona consisteix en avaluar la resposta dinàmica del viaducte al ser sotmès a una vibració.
El tram de Montcada i Reixac- Mollet del Vallès té una longitud de 6,1 quilòmetres i transcorre pels termes municipals d'aquestes dues poblacions i la Llagosta. A més del viaducte de la riera de Caldes i ha també el de sobre la riera Seca i la riera de Gallecs, així com els túnels artificials de Mollet i Montcada. Les obres de construcció de plataforma en aquest tram tenen un pressupost d'adjudicació de 36.196.163,9 euros.