Alerta pel risc de circular per la carretera entre Sant Aniol i les Planes
L'alcalde reclama que es millori d'una vegada per totes i insisteix en el perill d'accidents
La via és molt estreta i hi circulen una vintena de camions diaris
L'alcalde de Sant Aniol de Finestres, Francesc Oliveras, ha alertat del risc que corren els usuaris de la carretera que uneix aquest municipi amb les Planes d'Hostoles i ha recordat que, durant el curs, la problemàtica és molt greu, ja que la utilitza el transport escolar dues vegades cada dia feiner.
Oliveras, a més, ha explicat que aquesta carretera té un trànsit quasi diari d'una vintena de camions de gran tonatge. Es tracta de vehicles de càrrega de les indústries instal·lades al municipi, la majoria relacionades amb temes de l'activitat càrnia. En gran part es dirigeixen a Osona i al Ripollès i, per tant, segueixen la ruta del túnel de Bracons (eix Vic-Olot), a través de la GI-531 i la C-63 (Olot-Santa Coloma de Farners) a les Planes d'Hostoles. Hi ha molts trams en què, tocant als vorals, la capa asfàltica ja no té base i amb el pes dels vehicles és fàcil que cedeixi. De fet, ja hi ha hagut dos camions que han sortit de la carretera. A part, la GI-531 és una ruta molt utilitzada pels aficionats al ciclisme, sobretot els dies festius.
L'alcalde ha dit que fa anys que esperen que la Generalitat millori els vuit quilòmetres d'aquesta carretera, per a la qual fa set anys ja hi havia projecte però per diverses circumstàncies, sobretot la falta de pressupost, no es va arribar a executar mai.
Cal recordar que aquesta carretera és l'accés únic que comunica Sant Aniol amb la resta de pobles de la Garrotxa i que és una via molt estreta, sinuosa i que, en molts punts, no hi poden circular a la vegada dos vehicles, sobretot si un d'ells és un camió o una furgoneta. Francesc Oliveras ha informat que, per sort, fins ara, tot i que s'han produït molts ensurts, no s'ha hagut de lamentar cap accident greu.
Al calaix
El projecte de millora de la carretera entre Sant Aniol i les Planes per les Encies que ha quedat en un calaix inclou l'eixamplament d'un total d'onze ponts i l'eliminació d'alguns dels revolts més perillosos. Al seu moment, l'any 2012, estava valorat en 4,5 milions d'euros. Aquesta millora del traçat, dels elements de seguretat i del paviment era independent de la variant de la carretera C-63 de les Planes d'Hostoles, que havia de millorar l'accés a la carretera de Sant Aniol de Finestres i resoldre el pas de camions per l'actual travessera. De moment, doncs, els qui circulin per la carretera de les Encies hauran d'extremar la prudència.